Octean AB lanserar nu äntligen Silicea som Schampoo – För ett tjockt, välmående hår från rot till topp!

Produkten

Silicea Vital Shampoo är utvecklat för att stimulera hårsäckar och motverka håravfall och ge håret styrka och volym.

Den exklusiva formulan med Silicea och Biotin stärker håret och ger ett märkbart tjockare hår samtidigt som det vårdar, återfuktar och tillför näring.

Många människor i Skandinavien har ett tunt och flygigt hår och ofta försämras hårkvaliteten med åren. Flitig användning av olika färgpreparat, kemikalier, hårersättningar och hårflätor sliter dessutom på håret. Bristfällig kost, stress på jobbet eller infektion är också exempel på orsaker som kan göra att håret tillfälligt tunnas ut och man upplever att man tappar mer hår än vanligt. Det är därför viktigt att ge rätt näring till hårrötterna för att behålla ett välmående och tjockt hår. Silicea Vital Shampoo är utvecklat för att stimulera hårsäckar, motverka håravfall och ge håret styrka och volym. Silicea Shampoo ger håret volym och stärker det från roten. Den exklusiva formulan ger håret lyster och volym samtidigt som den vårdar, återfuktar och tillför näring för ett tjockt, välmående hår från rot till topp.

Silicea Shampoo används enkelt för normalt till tunt & torrt hår samt vårdande för hårbotten. Använd som vanligt schampo i fuktigt hår och sköljs sedan noggrant. Efter schamponering används ditt vanliga favoritbalsam. För bästa resultat kan Silicea Shampoo kombineras med övriga Original Silicea produkter.

Original Silicea har funnits i Sverige i mer än 20 år och är certifierat enligt branschföreningen Svensk Egenvårds ”System för säkra kosttillskott till konsument”. Tack vare sitt innehåll av högkoncentrerad kisel är Original Silicea en av de mest uppskattade produkterna och ett ledande varumärke inom hälsofackhandeln. Produkten kommer att säljas på välsorterad hälsofackhandel, apotek och online.

Octean AB är ett familjeägt företag som marknadsför och säljer medicintekniska produkter, kosttillskott, hudvårdsprodukter och produkter för djur till egenvårdsmarknaden i Sverige. I produktportföljen finns såväl internationella inlicensierade varumärken som egna varumärken. Våra produkter marknadsförs via hälsofackhandel, apotek, zoofackhandel, veterinärer och internet.

Vår filosofi är enkel – kunden skall alltid känna sig säker på att våra produkter och produktinformation bygger på lång erfarenhet och klinisk dokumentation. Vi på Octean representerar nästan 40 års erfarenhet från läkemedelsindustri och egenvård. På företaget jobbar både auktoriserad hälsorådgivare och apotekare för att kunna erbjuda kvalificerad rådgivning. Verksamhetens strategi är att arbeta långsiktigt med ett fåtal väldokumenterade produkter för att kunna ge konsumenten trygghet och säkerhet.

Octean är medlem i Svensk Egenvård, en organisation som verkar för en seriös utveckling av egenvårdsbranschen. Octean är certifierat enligt ”System för säkra kosttillskott till konsument”, vilket innebär en kvalitetsstämpel på företaget och trygghet för både återförsäljare och konsument. Läs mer på www.octean.se. Läs mer på www.octean.se