”Supermineralet kisel stoppar munsår”  - fem saker du inte visste om herpes

”Supermineralet kisel stoppar munsår” - fem saker du inte visste om herpes

Munsår och herpes är särskilt utmanande under mars och april när solens strålar börjar kika fram. Den senaste tiden har en ny, effektiv och naturlig behandlingsform för munsår blivit väldigt populär. Lär dig om Original Silicea Munsår gel och supermineralet kisel!

Det finns inget botemedel för munherpes, men det finns åtskilliga behandlingsformer som syftar till att lindra symtomen. Traditionella kemikaliebaserade behandlingar har senast tiden fått utmanare i naturliga alternativ, där supermineralet kisel är i framkant.

– Vi märker en stor efterfrågan på vår produkt Original Silicea Munsår gel som är baserad på den aktiva ingrediensen kiseldioxidgel, en blandning av kisel och vatten. Den är ett resultat av omfattande forskning och utveckling där fokus legat på att skapa en produkt som är effektiv mot munsåren men skonsam mot kroppen, säger Hanna Magnusson, VD på Octean AB med varumärket Original Silicea.

Original Silicea Munsår gel är en medicinteknisk produkt. Formulan bygger på kiseldioxidgel (kiselsyragel) som arbetar effektivt med att binda munsårets sekret och att torka ut blåsorna. Gelen lindrar symtomen med den brännande och stickande känsla som är signifikant vid munherpes, produkten begränsar också virusets smittspridning. Om Original Silicea Munsår gel sätts in i tid, kan herpesblåsorna helt stanna av och inte utvecklas vidare.

Original Silicea Munsår gel kostar cirka 89 kronor för 5 gram och säljs på utvalda apotek och hälsofackhandel fysiskt och online samt på ocetan.se . Produkten är vegansk.

5 saker du inte visste om munsår och herpes….

1. 3 av 5 vuxna bär på herpesviruset utan att veta om det och utan att ha synliga symtom som munsår eller herpes.
  2. De som bär på viruset, även utan synliga symtom, kan fortfarande smitta andra, exempelvis genom kyssar eller närkontakt
  3. Det finns inget botemedel för munsår och herpes, men det går att behandla
  4. Användningen av mineralet kiesel är en naturlig och högeffektiv metod för att behandla munsår och herpes.
  5. Högsäsongen för munherpes inträffar oftast under våren när solens UV-strålar blir starkare. Stress och förkylning kan också trigga munsår.

Octean AB, ett familjeföretag sedan 1986, är en ledande aktör inom hälsa och skönhet,. Vi erbjuder en bred palett av produkter som inkluderar tillskott, kosmetika, medicintekniska produkter och produkter för våra fyrbenta vänner. Vi brinner för att kunna erbjuda högkvalitativa produkter som främjar en hälsosam och hållbar livsstil. Med en stark strävan efter innovation och vetenskapligt baserade lösningar, erbjuder vi en rad produkter som tillhandahåller svar på olika hälsobehov för både människor och djur. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, så som Original Silicea, Silicea Mag-Tarm, GLYC, Iron Vital, AktivSvea och BI-PRO. Läs mer på www.octean.se