Undersökning: 75% säger ” Min hund har fått bättre andedräkt sedan den började med Fresh Breath”

Dålig andedräkt, plack och en sämre munhygien är mer regel än undantag hos våra hundar. Källan till problemet kan lika ofta vara en mage i obalans som brister i munhålan. AktivSvea har utvecklat ett naturligt tillskott som ger en mun och mage i balans. Med testpanelen ”Nöjda Hundar” satte man produkten på prov och resultatet visar bland annat att 75 procent märkte förbättrad andedräkt hos sin hund.

När man vet att produkterna gör skillnad och vill visa det – hur gör man då? Jo, man utser en testpanel som provar och utvärderar produkten. Precis det gjorde AktivSvea i sitt test Nöjda Hundar där hundägare fick ansöka om att prova det naturliga tillskottet Fresh Breath under två månader.

– Vårt mål är att erbjuda ett enkelt sätt att ta hand om sin hund och ge produkter som ger en välmående och mer nöjd hund varje dag. Vi vet att mun, mage och tänder är ett smärtsamt problem för hunden och som kan bli dyrt för ägaren. Därför känns det viktigt att visa fler vilka positiva förändringar som Fresh Breath ger, säger Lotte Johannesson, produktansvarig för AktivSvea

När resultatet nu samlats in står det klart att tillskottet Fresh Breath gör skillnad för hundarna i testpanelen.

Resultat testpanel Fresh Breath

75% instämmer i Min hund har fått bättre andedräkt sedan den började med Fresh Breath”

54% instämmer i Min hund har bättre munhygien, dvs fräschare tandkött, mindre plack sedan den började ta Fresh Breath.”

71% instämmer i Jag skulle rekommendera Fresh Breath till andra hundägare”

Citat från testpanelen

”Jag var lite skeptisk till en början, men redan efter en vecka märkte jag att Solos andedräkt hade blivit bättre och efter en vecka till var den dåliga andedräkten i princip helt borta. Rekommenderas!”
Maja, Labrador retriever

”Bea har fått bättre munhälsa men ett större plus är bättre mage!”
Kristin, Dobermann

”Produkten har främst gett min hund bättre andedräkt. Jag upplever också att plack inte kommit i samma omfattning som tidigare. En produkt som är värd att fortsätta med.”
Erica, Cocker Spaniel

Hur funkar Fresh Breath?
Fresh Breath innehåller en kombination av havets och naturens kraftfulla substanser som islandslav, spirulina och grönläppad mussla med musselolja. Enbart ingredienser av högsta kvalitet tas till vara på och används. Unikt för AktivSveas grönläppade mussla är att tillskottet innehåller hela den grönläppade musslan, vilket innebär att de Glykosaminoglykaner (lättupptagligt glukosamin) och musseloljan, Omega-3 fettsyror (Unika ETA, EPA och DHA), mineraler och vitaminer som är lättupptagliga för hunden.

Fresh Breath är ett naturligt tillskott som tillverkas i Sverige. Alla ingredienser är kliniskt dokumenterade och bygger på forskning och studier för att få bästa effekt. Fresh Breath är effektiv mot dålig andedräkt, ger en mage i balans och bidrar till normal salivutsöndring som gynnar friska tänder och god munhygien. Fresh breath har smakgaranti.

Kort om testet Nöjda Hundar, Fresh Breath
I testpanelen ingick 28 hundar av olika ras, storlek, ålder och aktivitetsnivå. Alla fick prova på Fresh Breath under 2 månader och svara på frågor före, under och efter genomfört test. Testet pågick mellan april och juni 2022.