Tilda och Frida Boisen föreläser på Öijared Resort 22/3

Tilda och Frida Boisen på Öijared 22/3

Detta är chansen att lyssna till två starka, energigivande kvinnor berätta om ett så otroligt viktigt ämne. Detta ämne berör oss alla på ett eller annat sätt eftersom psykisk ohälsa drabbar hela samhället.

Denna kväll riktar sig till såväl tonåringen som mår dåligt och som inte lyckas ta sig till skolan, föräldrar som kämpar för att få vardagen och livet att fungera, dig som arbetar inom räddningstjänst och möter svåra situationer och dig som arbetar inom socialtjänsten ellern skolan.

Under en kväll tillsammans berättar de sin historia. En berättelse som efter att ha sammanfattats av dem båda i boken ”Aldrig Släppa Taget” blivit en nationell succé för såväl vuxna som unga. Välkommen den 22 mars 2024!

Tillsammans berättar Frida och Tilda, mor och dotter, om den viktigaste resan de någonsin gjort tillsammans. De berättar om det allra svåraste, om de mörkaste stunderna och om vägen ut.

Det är en berättelse med röster som behöver höras. Om Fridas röst som mamma. Om tonåringen Tildas röst, en röst som så sällan får plats.
Frida och Tilda berättar om en mörk tid för deras familj. En tid som alltför många familjer känner igen sig i. Idag står fler än 24 000 barn och unga i kö till BUP. Flera i månader, ibland rent av år. Tilda var en av dem.
De berättar om vad som kan hända när en tonåring mår psykiskt dåligt och ingen hjälp finns att få. De berättar om föräldrar som kämpar men som inte når fram och om vägen till NPF-diagnosen. De berättar också om hur det kan påverka en familj.
Det är en stark berättelse, men framför allt är det en berättelse om kärlek, ork och hopp.