Skydda från elektromagnetisk störning

Skydda från elektromagnetisk störning

Är dina komponenter utsatta för elektromagnetisk störning? OEM Electronics har ett brett sortiment av lösningar för EMC-skydd, både för ledningsbundna och strålande elektromagnetiska störningar.

Skydd mot EMI, elektromagnetisk interferens, förhindrar att elektromagnetiska störningar påverkar komponenter i din applikation negativt. Med rätt EMC-skydd säkerställs elektromagnetisk kompatibilitet. Det innebär att alla komponenter fungerar tillfredsställande i sin elektromagnetiska omgivning utan att orsaka oacceptabla elektromagnetiska störningar för andra komponenter. Det finns många olika parametrar som spelar in vid val av skärmning. Varje applikation är unik och det är den som avgör vilken lösning som passar bäst. Här är exempel på våra olika EMC-skydd.

DROSSLAR & INDUKTORER
Vi levererar kundanpassade drosslar och induktorer i många utföranden. Drosslarna levereras i olika mekaniska utförande och används till olika applikationer för att ta bort störningar och höja effektiviteten på strömförsörjningen.

GENOMFÖRINGSFILTER
Med genomföringsfilter kan du filtrera bort ledningsburna störningar, både för en och flera genomföringar.

MIKROVÅGSABSORBENTER
Vi har EMI-skärmning och MW-absorbenter för en effektiv
skärmnings- eller absorbentlösning. De kan stansas enligt dina ritningar med korta ledtider.

SKÄRMANDE MATERIAL
Inom skärmande material finns det en rad olika lösningar. Exempel på dessa är ledande silikon, fabric over foam, fingerlist, conductive foam, oriented wires samt ledande material som fett, färg, plast och adhesiv.

SKÄRMBURKAR
Beroende på antal och komplexitet arbetar vi med allt från standardmått till en fullt kundunik lösning. Dämpningen kan även förstärkas över ett större frekvensband genom att en mikrovågsabsorbent sätts in i locket.

Kontakta oss för mer information om hur du kan skydda din applikation mot elektromagnetisk störning.

www.oemelectronics.se | 075 - 242 45 00 | info@oemelectronics.se