Nu lanseras tre nya produkter ur PRO-SHIELD serien i Europa.

Nya produkter för att skydda dina komponenter från EMI

För att täcka eller försegla plastdelar eller andra kapslingar för att stoppa EMI, elektromagnetisk störning, kan du nu använda PRO-SHIELD. Det är en ny kommersiell serie från vår leverantör Parker Hannifin som innehåller elektriskt ledande beläggningar, limmer och tätningar.

Materialen i PRO-SHIELD-serien är främst avsedda för prototyper, lågvolymproduktion och där det krävs snabba leveranser. För enkel användning så levereras produkterna i mindre förpackningar som exempelvis sprayburkar och sprutor för handdispensering. Denna serie är också ett smidigt sätt att utvärdera leverantörens EMI-skyddsmaterial.

Nu lanseras följande tre produkter ur PRO-SHIELD i Europa:

PRO-SHIELD® 7100 är en nickelfylld elektriskt ledande akrylbeläggning som är en kostnadseffektiv EMI-skärmningslösning. Den skyddar elektronisk utrustning genom att absorbera elektromagnetiska vågor, vilket ger bra skärmning över ett frekvensområde.

PRO-SHIELD® 7108 är en silverfylld elektriskt ledande beläggning som ger förstklassig EMI-skärmning och ytledningsförmåga. Den levereras i sprayburkar för enkel applicering och är idealisk för sprutning av prototyper och inledande kvalificeringstester.

PRO-SHIELD® 7002 är ett nickelpläterat grafitfyllt elektriskt ledande silikontätningsmedel för komplexa geometrier och svårfyllda sprickor. Den är lättanvänd på både horisontella och vertikala ytor.

oemelectronics.se hittar du mer information om termiska material och resten av det stora sortiment vi erbjuder.
www.oemelectronics.se | 075 - 242 45 00 | info@oemelectronics.se