Vår leverantör Parker Chomerics utökar sitt sortiment med två dispenserbara termiska material som inte kräver någon härdning efter dispenseringen.

Nya termiska material som inte behöver härda

Produkterna ingår i THERM-A-GAP-serien och består av en komponent, vilket gör att de är väldigt enkla att hantera. Produkterna kan dispenseras för hand, men vid större volymer är en automatiserad dispensering bäst.

THERM-A-GAP GEL 37 är en vidareutveckling av Parkers mest populära produkt, THERM-A-GAP GEL 30. Den största skillnaden är att flödeshastigheten har ökat från 20 till 30 g/min och med mycket mindre variation. Den termiska konduktiviteten har ökat från 3,5 till 3,7 W/m*K. Denna produkt är även billigare än föregångaren.

THERM-A-GAP GEL 75 är seriens nya flaggskepp som passar utmärkt att använda inom telekom, IT, bilindustri och kraftelektronik. Materialet har en termisk konduktivitet på hela 7,5 W/m*K. Det har en hög och välkontrollerad flödeshastighet på 30 g/min och en hög långtidstillförlitlighet vid temperaturcykling mellan -40°C-125°C.

oemelectronics.se hittar du mer information om termiska material och resten av det stora sortiment vi erbjuder.

www.oemelectronics.se | 075 - 242 45 00 | info@oemelectronics.se