Interiörbild från en bils förarmiljö

Silikongummi till bilindustrin

På OEM Electronics har vi leverantörer som är certifierade mot bilbranschen. I interiörbilden från en bils förarmiljö, kan man lätt få en överblick av vad vi bland annat kan leverera till bilindustrin. Eller till branscher som önskar samma kvalitet.

SILIKONGUMMIKNAPPSATSER

Knappsatserna som vi tillverkar är alltid helt kundunika och anpassade efter kundens applikation. Våra knappsatser och tätningar ser därför väldigt olika ut och vi erbjuder flera olika material och tekniker.

Användningsområdet styr materialvalet. Exempel på material är PC-overlay, silikonblandning, fluorin-silikon eller nitritgummi.

Knappsatsen kan aktivera mot tactswitch, kolpiller eller metalldom.

Du bestämmer färgen på knappsatsen, då silikonet kan infärgas i flera olika färger. Det kan även vara helt transparent.

GÖR KNAPPSATSEN KOMPLETT

Knappsatslösningen kan utgöras av/kombineras tillsammans med overlay, silikon/gummi, metalldom, ljusdiodsamt krets. De kretsar som är tillgängliga är PCB, FPC och PET.

Vi kan även lägga till adhesiv på knappsatsen för att underlätta monteringen i slutapplikationen. Vi har adhesiv för olika vidhäftningsytor, som till exempel plast, rostfritt stål, glas och PCB, beroende på användningsområde.

På knappsatsen kan man även ha printade eller laseretsade symboler samt indikationsfält.

Knapptoppen (ej overlay material) skyddas med plasthattar, som kan ha olika infärgning samt symboler. På detta sätt får du en väldigt tålig, och tydlig, knappsats.

Tillsammans med er tar vi fram rätt knappsats för just din applikation och vi kan bistå med kunskap, guidning och teknisk rådgivning i ert projekt. Silikongummiknappsatsen kan med rätt design uppnå hög IP-klass och är lämpade för flera olika användningsområden. Våra tillverkare är IATF- och ISO-certifierade. Vi har även certifikaten UL94-HB samt V0-2 material (brandklassning).

oemelectronics.se hittar du mer information om knappsatser och resten av det stora sortiment vi erbjuder.