E4Q/R4Q är den nya generationen kabelkedjor från igus®

Nyhet i kedjefamiljen

E4Q/R4Q är den nya generationen kabelkedjor från igus® som kommer vara ett alternativ till E4.1-serien. Kedjeserien går att montera helt utan verktyg och lanseras Q2 2020.

Den enkla verktygsfria monteringen av E4Q/R4Q gör att det går att minska monteringstiden med 40 % jämfört med motsvarande serie E4.1. Trots en enklare montering och 10 % mindre materialåtgång än föregångaren E4.1 är detta inte på bekostnad av hållfastheten, tvärtom. Med en ny konstruktion är den nya serien 20 % stabilare än tidigare och klarar därmed längre fribärande åksträckor. Kedjan kommer finnas både som öppen men även som stängd för miljöer med spån och damm. Vi är helt säkra på att detta kommer vara en uppskattad produkt hos våra kunder.