Nu finns vinfavoriten Zumbali även i rött – Zumbali Cape Red Reserve!

När det vita vinet Zumbali Chenin Blanc lanserades i Sverige blev det snabbt en storsäljare. Idag är Zumbali Chenin Blanc det mest sålda vita vinet i box på Systembolaget*. Nu kommer Zumbali även i rött i Systembolagets beställningssortiment - Zumbali Cape Red Reserve.

”- Vårt fokus har hela tiden varit att erbjuda konsumenter ett välgjort vin med hög kvalitet till ett bra pris.” berättar Flavia Bergström, Senior Brand Manager, som är ansvarig för lanseringen.

Zumbali Cape Red Reserve är ett fylligt, fruktigt och kryddigt rött vin med mjuka tanniner och toner av rik mörk bärfrukt, plommon och fat. Vinet passar till de flesta kötträtter så som nöt, fläsk, vilt och kyckling men även smakrika pastarätter.

FAKTA OM VINET:

Art Nr 76394

Pris 145 kr

Finns i Systembolagets beställningssortiment.

*Källa Systembolaget 2014-01-23

• fylligt vin
  • mat & dryck
  • vin
  • sydafrika
  • zumbali
  • rött vin

Takis Soldatos är VD och vinkreatör. Med många års erfarenhet från vinbranschen är han en aktiv ledare och verkar för att göra viner som svenska marknaden uppskattar, bland annat starka varumärken som Mauro och Umbala. Oenoforos var bland de första företag som fick importlicens när importmonopolet för vin släpptes fritt i Sverige 1994. Oenoforos-gruppen utökade sin verksamhet 2005 genom förvärv av vinimportföretaget Carovin som i sin portfölj har agenturer från välrenommerade vinproducenter i hela vinvärlden. 2008 tog Takis Soldatos ett nytt och kreativt initiativ och grundade imponerande Nordic Sea Winery i Simrishamn, ett högteknologiskt vineri där moderna metoder används i vinproduktionen. Takis Soldatos utnämndes till ”Årets Dryckesprofil 2010” för sitt arbete som pionjär och innovatör i den svenska vinbranschen.