Sommaraktiviteter på vineriet - Nordic Sea Winery - på Österlen

Under sommaren har Oenoforosgruppens vineri i Simrishamn, Nordic Sea Winery, många trevliga aktiviteter för besökare. Kom och ta del av vinproduktion på nära håll, gå på vinprovning samt njut av en måltid i den omtyckta vinbaren och restaurangen. Återkommande sommarfavoriter på vineriet är grillkvällar, tapaskvällar och konstevent. Välkommen!

Nordic Sea Winery är ett av Europas mest moderna vinanläggningar. På Nordic Sea Winery i Simrishamn produceras kända varumärken som Allegro, Raccolto, Mauro och Il Conte samt flera av årets sommarnyheter på Systembolaget som Cycliste, Crudo och Stugan.

Aktiviteter på Nordic Sea Winery under sommaren

• Från druva till vin - guidning och vinprovning
    Guidade turer i vineriet där besökarna får följa produktionen på nära håll och lära sig allt från hur druvorna skördas till det att vinerna buteljeras. Besök i vineriet, ekfatshallen och vingården med avslutande vinprovning i showroom / restaurangen med matchande tilltugg
  • Vinogrillo, med härlig medelhavsinspirerad grillbuffé
  • Vinotek med tapas, småplock och ett femtiotal viner att välja mellan
  • Restaurangen - öppen för lunch och middag med menyer baserade på säsongens råvaror
  • Paket med övernattning besök
    Övernattning i dubbelrum samt frukost och transport med taxi eller lånad cykel TOR till vineriet
  • Konstevent till förmån för Östersjön

Lokala konstnärer har fått ge sitt artistiska uttryck till ekfat som står uppställda på vineriet. Dessa auktioneras ut den 31/8 kl 12.00 till förmån för Östersjön. Läs mer: http://nordicseawinery.se/konstevent/

Kom och besök Nordic Sea Winery

> Besöka vineriet som journalist och skribent + bilder? Vänligen kontakta Lisa Lind eller Linda Ungh i god tid i förväg

> Besöka vineriet som privatperson. Ta del av program och boka här.

Varmt välkommen till en härlig upplevelse på Nordic Sea Winery!