Q8 Racing 4T 10W-50 – en riktigt tuff helsyntetisk motorcykelolja.

Q8Oils lanserar ny motorcykelolja Q8 Racing 4T

Nu lanserar vi Q8 Racing 4T 10W-50 – en riktigt tuff helsyntetisk motorcykelolja. Oljan bygger på den senaste tekniken och förbättrar prestandan hos 4-taktsmotorcyklar avsevärt. Den passar utmärkt för supersportmotorcyklar, offroadmotorcyklar och fyrhjulingar.

Motoroljan innehåller exceptionella antislitage- och friktionstillsatser som resulterar i en extrem filmstyrka och skyddar kopplingen från att slira eller hugga. Passar fyrtaktare med både torr och våt koppling.

-Den här oljan är en vidareutveckling av vår tidigare så populära Q8 SBK Racing. Nya Q8 Racing 4T är mekaniskt och termiskt stabil vilket gör att den levererar kontinuerligt hög prestanda under alla förhållanden, säger Georgi Viering, Manager Technical Service & Products på OKQ8.

Egenskaper och fördelar

•Utmärkt motorprestanda vid extrema körförhållanden

•Utmärkt slitageskydd på ingående motorkomponenter

•Utmärkta friktionsegenskaper som ger en jämn drift

•Uppfyller de högsta specifikationerna, API SN och JASO MA2

Q8 Racing finns i 1 liters respektive 20 liters förpackning.

Ladda ner produktdatablad

Om Q8Oils

Q8Oils är OKQ8:s varumärke för försäljning av smörjmedel och fetter för fordon, maskiner och verktyg.

Om OKQ8