nyhetsbrev juni

nyhetsbrev juni

glad sommar!

Efter en fantastisk vår och försommar är det nu dags att fira in sommarsäsongen på riktigt när midsommar står för dörren! Öland sjuder av liv och bubblande förväntan inför allt som komma skall. Vi ser fram emot konserter, smaker, naturupplevelser, aktiviteter, fågelsång, ljumma vindar, sol, bad och allt annat som denna fantastiska ö har att erbjuda!

Vi på Ölands Turismorganisation önskar er alla en glad midsommar och en riktigt härlig sommar på vårt vackra Öland!

tack till våra rekordmånga partners!

Partnerskap Öland växer så det knakar och faktum är att vi har fler partners nu är någonsin – 135 stycken! Vi är oerhört stolta och glada över att rekordmånga av er företagare väljer att gå med i ett gemensamt nätverk för Öland. Hittills under 2023 har vi fått hälsa välkomna till Nisses Fisk, Eco by Strandnära, Ölands Museum Himmelsberga, Ölands Hembygdsförbund, Fredriks Bröd & Bakverk, Hotell Hamnen, Stora Frögården, Station Linné, Capellagården, Epok, Seasalt kitchen, Dessi - Rederi Ressel, Riff, GBJ Bygg, Birgittas matbod. Vi har också fått välkomna våra första stödmedlemmar Mirabellagården och Baristafrida – Fogarollipartner.

Vi vill rikta ett varmt och innerligt tack till alla er som är en del av Partnerskap Öland! Ert stöd betyder oerhört mycket och ger oss möjlighet att destinationsutveckla och marknadsföra vår fantastiska ö! Tillsammans gör vi Öland till en av Sveriges största destinationer!

Vill du också vara en del av Partnerskap Öland? Klicka här för att läsa mer eller kontakta Nadia Byåker

delta i victoriafirandet

Om några veckor är det dags för en av sommarens höjdpunkter – Victoriadagarna! Nytt för i år är att vi samlar in och lyfter aktiviteter runt om på ön som är kopplade till Victoriafirandet. Om du och ditt företag gör något extra denna vecka, se till att anmäla det till oss så kommer det synas i vår marknadsföring av evenemanget. Det kan vara en Victoriameny, utställningar, Victoriabakelse eller någon annan hyllning som passar just ditt företag. Enbart fantasin sätter gränser!

Klicka här för att anmäla ditt Victoriafirande!
Läs mer om Victoriadagarna här

sommarens produktion

Semestertiderna är här, men på Ölands Turismorganisation ligger vi inte på latsidan! På oland.se har vi skapat den helt nya landningssidan ”Fest” för de festsugna besökarna som vill veta var man kan dricka goda drinkar, dansa natten lång eller hänga på After Beach.

Under sommaren åker vi ut på Öland och producerar nytt material, både stillbild och film. Bland annat kommer vi dokumentera några av öns olika evenemang, campingar och gårdsbutiker, men även sol, bad, fest och nattliv. Det kommer resultera i mycket nytt material som kan användas i marknadsföringen av Öland både nu och framåt.

avstamp efter ö-natur - välkommen den 24 augusti!

Det är verkligen sant att tiden går fort när man har roligt! Under drygt två år har vi arbetat hårt med, men också njutit enormt av vårt gemensamma projekt ö-natur. I augusti har det blivit dags att avrunda och blicka framåt. Det gör vi genom den här träffen som blir en avstamp för den fortsatta utvecklingen! Vad tar vi med oss från ö-natur? Vad satsar vi på framåt och hur tar vi oss dit tillsammans?

Sommaren går fort så anmäl dig redan nu! Begränsat antal platser.

Klicka här för anmälan och mer information

tack för senast!

Den sista nätverksträffen innan sommaren blev både fullsatt, trevlig och lyckad! Vi är så glada att så många tog sig tid att komma förbi och nätverka, mingla och inspireras. Paradisverkstaden stod för vacker lokal och Café Paradis för god frukostfralla när entreprenören och krögaren Martin Bergvall Nilsson kom och berättade om hur han driver sina företag. Tack till alla som kom och varmt välkomna åter i höst när träffarna drar igång igen!

service- och värdskapsutbildningen

Vi är så glada att det redan är 150 företag runt om på Öland som har valt att göra vår nya service- och värdskapsutbildning! Det är oerhört glädjande att så många ser ett värde i att jobba för ett gemensamt värdskap här på Öland. Signa upp dig och ditt företag du med, det är perfekt nu när säsongspersonalen börjar komma på plats!

Service- och värdskapsutbildningen hittar du här!

webshopen

Under våren har vår webshop shop.oland.se fått en uppdaterad look och vi har dessutom fyllt på med fler fina produkter. Kika in och beställ kepsar, t-shirts, tygkassar och posters – allt med Ölandsmotiv såklart!

Klicka här för att komma till vår webshop

Vi önskar er alla en riktigt glad midsommar!

Sommarhälsningar från oss på Ölands Turismorganisation

Madelene, Marcus, Felicia, Annie, Emilia, Nadia & Rebecca