Emilia Tengel & Madelene Hallström står utanför turistbyrån i Färjestaden

Turistbyrån i Färjestaden når över 10 000 unika besökare i juli!

Ölands Turismorganisation är glada att meddela att de återigen välkomnat över 10 000 unika besökare till turistbyrån i Färjestaden under juli månad. Detta markerar första gången sedan 2019 som turistbyrån når över 10 000 besökare, vilket understryker den viktiga roll de fysiska turistbyråerna fortfarande spelar i destinationsutvecklingsarbetet.

Under de senaste åren har den snabba teknologiska utvecklingen tillsammans med en global pandemi gjort att besökstalet på de fysiska turistbyråerna minskat. Trots detta visar den senaste mätningen i antal besökare på turistbyrån att det finns en efterfrågan på personlig interaktion och lokal expertis när det gäller att utforska och upptäcka resmål.

- Att nå över 10 000 unika besökare igen visar att vår investering i att erbjuda service i många olika former, digitalt som analogt, ger ett mervärde till våra besökare. Vi är fast beslutna att fortsätta utveckla vår service och ge våra besökare de bästa förutsättningarna för att uppleva vår fantastiska destination säger Madelene Hallström, ansvarig för turistbyråerna på Ölands Turismorganisation.

Mätningen visar också på vikten av samarbete mellan olika aktörer inom turismbranschen. Genom att arbeta tillsammans kan destinationen erbjuda en rik och varierad upplevelse som tilltalar både den moderna digitala resenären och den som värdesätter personlig kontakt och lokal charm.

Ölands Turismorgansiation ser med spänning fram emot att fortsätta vara en central aktör i destinationsutvecklingen och att fortsätta locka besökare med engagemang, passion och påhittighet.

- Jag vill bara rikta ett stort tack till våra fantastiska turistinformatörer som arbetat hårt i sommar med att hjälpa vår besökare på bästa sätt att utforska Öland. En betygsättning på 4.3 av 5 stjärnor på Google visar också att det fortsatt finns ett behov av en hybridprodukt där det finns både digital som fysisk service och information. Vi tror på det personliga värdskapet och kommer att fortsatt slipa på detta arbete framåt, säger Marcus Carlsson, tf. turistchef på Ölands Turismorganisation.

Madelene Hallström

turistbyrå butik & bokning 0485 - 88 802