Hyresbostäder

Vårt koncept att bygga billiga hyreslägenheter är att man skapar lägenheter av väggblock som sätts samman. Vårt typhus är på två våningar med loftgång, har betongplatta, sadelstak och golvvärme. Uppvärmning sker med bergvärme och huset isoleras med lösull, vilket ger mycket bra energihus.

Byggtiden per hus räknas till 4 månader från start till färdigt hus. Vi räknar med att bygga minst 40 lägenheter i dom kommuner vi går in i. Vårt mål är att bygga 1000 lägenheter per år. VD Robert Hellgren ser stora möjligheter då det råder stor bostadsbrist i hela landet.

• Boendefrågor

• Stockholm

OLM Holding bygger hyresrätter över hela Sverige. Med vår metod "OLM-Metoden" så bygger vi hyresrätter som platta paket, snabbt, billigt och enkelt. VD Robert Hellgren ser stora möjligheter att snabbt bygga ett flertal hyresrätter runt om i Sverige. För varje kommun kommer det bildas ett fastighetsbolag där man stannar kvar som långsiktig ägare och förvaltare. Enligt VD Robert Hellgren skall man starta första visningshuset under Q2-2018, sen är det tänkt att volymen skall öka. Vi kommer ha kapacitet att bygga 1000 lägenheter per år redan första året säger Robert Hellgren.

Robert Hellgren