Omegapoint bjuder in till frukostseminariet "Backlogen – vän eller fiende?"

Omegapoint bjuder in till frukostseminariet "Backlogen – vän eller fiende?"

För att kunna styra ett agilt projekt framgångsrikt krävs mycket bra kontroll på backlogen. Tyvärr lämnar scrum öppet både hur hur en backlog kommer till och hur den ska vårdas. Den liksom bara finns där!

Tomas Karlsson redogör för sina observationer av vanliga metoder vid backloghantering. Metoderna har kommit till i välvilja – men kan ibland bli projektets fiende.

Utifrån observationerna är det möjligt att presentera ett sätt att hantera en backlog, ett sätt som övervinner många av de svårigheter som finns. Det här är nya idéer, så det blir förhoppningsvis en livlig diskussion efter presentationen!

Om talaren

Tomas Karlsson har lång erfarenhet inom systemutveckling och arkitektur. Det började med en Commodore 64 i mitten av 80-talet. Med arbete inom bland annat programmering, Domain-Driven Design (DDD) och agila metoder så är det naturligt att intressera sig för metodutveckling – till exempel hur en backlog kan hanteras!

Tid och plats

Datum fredag 9 mars
Tid 8.00-9.00 (frukostbuffé serveras från 7.30)
Plats Omegapoint, Regeringsgatan 56, 111 57 Stockholm
Pris Kostnadsfritt

Antalet platser är begränsade. Tilldelning av plats sker i turordning.

Anmäl dig här.

Om du inte kan komma men vill försäkra dig om att du får framtida inbjudningar i din inkorg kan du anmäla dig till vår mailinglista.