Omegapoint AB är en av Sveriges bästa arbetsplatser 2014

Omegapoint AB

Omegapoint AB har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2014 av organisationen A Great Place To Work. Omegapoint har genom sitt arbete med kultur och kärnvärden skapat en miljö där medarbetarna trivs och känner arbetsglädje.

”Vi är jätteglada att vi har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Nu har vi fått ett kvitto på det vi själva har känt; att Omegapoint är ett företag vars kultur baserad på öppenhet, respekt och gemenskap skapar förutsättning för ett bra arbetsklimat. Här lever man ett bra liv med stor frihet” säger Johan Lund, VD på Omegapoint AB.

Omegapoint lever efter värdeorden Utveckling, Öppenhet och Engagemang och vårt kompetensarbete är något som tydligt visar detta. Viljan till egen och gemensam utveckling genom att lära finns tydligt inom hela företaget. Med stort engagemang och öppenhet delar vi med oss av vår kunskap i föreläsningar och presentationer, både internt och på konferenser, universitet och andra företag.

”För Omegapoint är kompetensutveckling viktigt och genomförs ändamålsenligt med högt fokus. Kronan på verket i vårt kompetensarbete är den uppmärksammande kompetenskonferens som Omegapoint arrangerar 2 gånger per år för alla medarbetare” säger Daniel Deogun, Konsult och Konsultchef på Omegapoint AB. "Att kompetensutveckling genomsyrar allt är det som särskiljer oss mot andra” är en anonym kommentar i undersökningen något som belyser den starka kompetenskultur som råder på Omegapoint AB.

Den kamratskap som våra medarbetare oavsett roll känner är något som speciellt uppmärksammats i samband med utmärkelsen Sveriges bästa arbetsplatser 2014. Detta är en viktig del av Omegapoints kultur. Inom vår kamratskap finns en vilja att alltid skapa den bästa förutsättningen för allas arbete oavsett livssituation.

”På Omegapoint tillåts alla medarbetare att ta eget ansvar för sin professionella och privata situation. Vi tillåter anpassningar för varje medarbetare. I olika delar av livet har man olika förutsättningar vilket vi som företag är bra på att hantera. ’Att man får stort ansvar och stor frihet att själv påverka sitt arbete’ är en anonym kommentar i undersökningen som tydligt belyser detta” säger Lotta Hammarström, Talent Managementansvarig på Omegapoint AB.

Omegapoint är ett medarbetarägt företag där medarbetarna är engagerade i både sin egen och företagets utveckling. Det finns en stolthet av att vara en del av Omegapoint. Resultatet av undersökningen visar tydligt på att nästan alla medarbetare instämmer. ”Jag är stolt över att berätta för andra var jag arbetar” säger 96% av de anställda.

”Öppenhet och kompetens präglar Omegapoint. Jag är imponerad av mina kollegor och är glad att få vara en del av företaget. Man lyssnar på varandra och respekterar varandras kompetens. Man delar också kunskaper med varandra” är en anonym kommentar i undersökningen som vi tycker sammanfattar Omegapoint på ett bra sätt.

Johan Lund, VD Omegapoint AB, johan.lund@omegapoint.se, 0709-15 88 39
Lotta Hammarström, Talent Managementansvarig Omegapoint AB, lotta.hammarstrom@omegapoint.se, 0735-23 00 64

Omegapoint är ett ledande nordiskt företag som levererar IT-lösningar och expertkonsulttjänster inom E-Business, IT-Säkerhet och Säker Mobilitet. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö. Helsingborg, Kalmar, Falun och New York. Omegapoint har sedan 2001 försett kunderna med erfarna rådgivare och exporter inom IT/Informationssäkerhet, Systemarkitektur och IT-management. Omegapoints kunder är huvudsakligen verksamma inom branscherna: Försvar och Offentliga organisationer, , Hälsovård och Läkemedel, Bank, Finans och Försäkring, Media, Telekom och Automotive.

För mer information om Omegapoint Group se www.omegapoint.se.