Clara Livh, CMO Omegapoint Group & Johan Malmliden, VD Omegapoint Group

Omegapoint tar in Stendahls som huvudbyrå

Med siktet inställt på att bli europeisk ledare inom cybersäker digitalisering tar Omegapoint hjälp av fullservicebyrån Stendahls. Målet är att stärka varumärket och spetsa sin kommunikation.

Clara Livh, CMO på Omegapoint Group, berättar:

– Omegapoint har ett vasst erbjudande och en fantastisk kultur. Men i tid med att vi växer ökar också behovet av ett starkt varumärke, så att fler kan förstå vilka vi är och vad vi gör. Det är extra viktigt just nu, med tanke på att vi ska expandera till nya marknader.

I mars bjöd Omegapoint in till pitch där olika byråer presenterade hur skulle ta sig an uppdraget. Valet föll på fullservicebyrån Stendahls.

– Stendahls förstod våra utmaningar och hade rätt tänk från början. För oss var det viktigt att hitta en pålitlig partner, gärna i Göteborg, som vi kan arbeta långsiktigt med. Där passar Stendahls perfekt. Att de dessutom har många utvecklare med förståelse för vad vi gör spelade också in.

Rollen som huvudbyrå innefattar både strategisk och operativ kommunikation. Det kan till exempel röra sig om att ta fram kommunikationskoncept, bildspråk, pressmeddelanden och annonser. Det första steget blir att analysera varumärket och skapa en varumärkesplattform för att sedan bygga en kommunikationsplan.

– Att kombinera vår expertis inom kommunikation med Omegapoints ambitiösa planer för varumärket kommer bli både roligt och lärorikt, säger Stendahls Client Director Karin Engdahl.

– Ett starkt varumärke skapar tillväxt. Det gör att vi kan hjälpa fler kunder att bygga säkra system, både här och på nya marknader, kommenterar Clara Livh.

Omegapoint är för närvarande runt 600 personer och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Stockholm, Uppsala, Umeå, och Köpenhamn, med planer på expansion till nya marknader i Europa.

Stendahls är idag 130 personer på kontoret på i Göteborg men har sedan de förvärvades av iO (fd. Intracto Group) fått 1500+ nya kollegor i Belgien, Nederländerna, Luxemburg och Stockholm.

Om Omegapoint Group AB

Omegapoint är nordiska ledare inom cybersäkerhet och säker digitalisering med missionen att säkra utveckling. Med expertis inom cybersäkerhet och säker digitalisering hjälper Omegapoint sina kunder att utveckla sin affär och skydda den mot cyberhot.

Omegapoint grundades 2001 och sysselsätter idag 600 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå, Uppsala, Västerås, Örebro och Köpenhamn. Bolaget är delvis ägda av FSN Capital och delvis av medarbetarna. Kulturen kännetecknas av en vilja att alltid bli bättre och sticker ut med sitt stora fokus på kompetensutveckling.

www.omegapoint.se