Utbildning 7 sept, 2023: Masterclass e-handel – så lyckas du med trafik, konvertering och kundlojalitet

Nyhet -

Hösten 2023 arrangerar Di Akademi en Masterclass E-handel för dig som söker en djupgående kunskap i e-handel och vad som skapar framgång i dess olika delar – från att sätta strategi, driva trafik, skapa effektiva köpresor, ta fram attraktiva kunderbjudanden och analysera data. Du får handfasta tips, idéer, inspiration och verktyg för att få dina besökare att konvertera och bli mer lojala och återkommande kunder.

DU FÅR LÄRA DIG:

• Hur du sätter en strategisk position för din e-handel
  • Hur du optimerar e-handeln för att skapa bästa möjliga förutsättningar för köp
  • 20 grundläggande UX-parametrar som påverkar köpupplevelsen och optimerar köpen
  • Hur du får ett kundresetänk att genomsyra hela kundens upplevelse
  • Hur du skapar attraktiva kunderbjudanden
  • Hur du ökar kundlojaliteten och får dina kunder att handla igen
  • Att välja rätt marknadsföringskanaler för att attrahera trafik från dina målgrupper
  • Att analysera trafiken och sätta upp bra datapunkter

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som arbetar inom försäljning och marknadsföring, och inom e-handel. Detta är en utbildning för dig som vill berika din kunskap inom e-handel och få en bred kunskapsplattform att jobba utifrån. Utbildningen är teoretisk med övningar som på ett pedagogiskt sätt trimmar e-handelscellerna i hjärnan.

Kursinformation läser du på DI.se // Registrering sker på DI.se

--

Utbildningsledare är Jojje Borssén, som var med och startade en e-handel redan 2001 innan det ens fanns kunder som handlade på internet. Därefter har han både startat, byggt och sålt företag och koncept som jobbat primärt med e-handel. Idag är han strategisk e-handelskonsult på Omniarch där han också ansvarar för interna och externa utbildningar och workshops inom e-handel.

Frågor besvaras av Erik Jespersen: fragor@bonnierakademi.se // 070-426 05 35

Kursinformation