Babyface ökade konverteringen med 172% utifrån Omniarchs Digital Assessment

Babyface ökade konverteringen med 172% utifrån Omniarchs Digital Assessment

Omniarchs Digital Assessment gav skönhetsbolaget Babyface en rejäl skjuts framåt i den digitala affären. Drygt ett år efter att DA:n presenterats och flertalet av alla åtgärder införts i verksamheten möter Babyface kundernas önskemål i en mer användarvänlig kostym.

- Vi hade hört mycket gott om Omniarchs Digital Assessment som ett sätt att få klarhet i vad inom vår dåvarande setup som kunde optimeras och driva på tillväxten. Vi befann oss under 2021 redan i en förändringsprocess kopplad till vår plattform, vi hade helt enkelt kört fast. Tack vare den DA som Omniarch levererade fick vi nödvändiga pusselbitar inom design och struktur för att kunna slutföra migreringen till en ny e-handelsplattform, berättar Babyface vd Tindra Ramsin.

Tack vare att flera av Omniarchs DA:s förslag om optimering implementerats visar webbanalysen (aug -21 till aug -22) att konverteringarna på egen sajt ökade med ca 172%, parametern antal sidor per session steg med 83%, sessionslängd med 91% och bounce rate minskade med 80%.

- Vi känner oss nu trygga i att vår plattform möter de önskemål om användarvänlighet som kunder har idag. Siffrorna ovan vittnar dessutom om en ökad kundnöjdhet och även om vi precis som många andra är påverkade av makroekonomiska faktorer så ser vi Omniarchs leverans som vägledande för framtida kvalitetssäkring inom exempelvis sökmotoroptimering, säger Tindra Ramsin.

En digital assessment är en nulägesanalys som lyfter på alla stenar inom en kunds affär i syfte att identifiera områden där det finns potential att verka för stärkt tillväxt och effektivisering på kort och lång sikt.

- När vi kom in hos Babyface satte vi en gemensam målbild och aktiverade alla resurser kopplade till vår Digital Assessment. Vi fann bl.a. potential för Babyface att växa genom utökat sortiment, se över organisationen, allokera budget för marknadsföring och öka synligheten för det know-how som finns inom bolaget och som är till nytta för kunder under hela köpresan, från inspiration till att främja återkommande köp, säger Omniarchs vd Pelle Pettersson i en kommentar om teamets arbete för Babyface.

Om Babyface
    Babyface.se hittar du professionell hudvård och makeup för alla hudtyper och hudtillstånd. En dedikerad hudterapeut kan hjälpa dig att hitta rätt produkter för just dig, och du får alltid fri frakt. Din hud är din kropps största organ, så se till att ta väl hand om den!