Omniarch ny strategisk tillväxtpartner till snabbväxande Xlash Cosmetics

Omniarch ny strategisk tillväxtpartner till snabbväxande Xlash Cosmetics

Xlash Cosmetics, en global aktör inom skönhetsprodukter, anlitar Omniarch som partner för digital tillväxt. Omniarch kommer att tillföra Xlash best-practice för snabbväxande e-commerce genom sitt välbeprövade ramverk för digital analys.

Xlash Cosmetics har skruvat upp sina mål för digital tillväxt. För att realisera redan identifierad potential och få stöttning i att finna ytterligare samt omsätta insights till actions inleds Omniarch uppdrag med att rita upp en roadmap utifrån en omfattande analysrapport:

- Vi har tack vare vårt omfattande ramverk för digital analys funnit flera områden inom Xlash där vi ser potential till att skruva på affärsmodellen för att skapa mer gynnsamma förutsättningar och bereda väg för en ökad tillväxt. Vi ser stor potential i detta samarbete och det känns ut i fingerspetsarna roligt för oss på Omniarch att vara en del av och aktivt arbeta med att förstärka ett fantastiskt varumärke inom beauty, säger Pelle Pettersson, vd Omniarch.

Omniarch är byrån med samlad kunskap från närmare 40 seniora konsulter med en agil intern modell för kunskapsdelning. Detta bidrar till en fantastisk styrka bakom varje enskild konsult i kundmötet och i alla leverabler. Det snabbt växande Xlash Cosmetics stöttas under 2022 av Omniarch inledningsvis med; strategisk rådgivning, organisationsutveckling, försäljning, analys och CRM.

- Vi har likt många i branschen hört om och sett vilka fina resultat som Omniarch har levererat. Omniarchs digitala analys imponerade verkligen på oss, det är en tjänst som alla bolag borde ta del av. Presentationen av analysen identifierade flera konkreta delar att arbeta med och jag är övertygad om att Omniarch-teamet kommer att kunna exekvera på de strategier som vi tillsammans tar fram för att vrida affärsmodellen mot ökad lönsam tillväxt, säger Svante Gabrán, vd Xlash Cosmetics.

Svante Gabrán
    Svante Gabrán, CEO, Xlash Cosmetics

Tillväxtbyrån Omniarch fortsätter att befästa sin position som en tongivande spelare på den svenska konsultscenen. Omniarch hjälper bolag som vill bli konkurrenskraftiga genom att vända på alla stenar i den egna organisation och utifrån kundens perspektiv finna förbättringspotential inom e-com, marknad och lojalitetsarbete. Omniarchs kunder är 50-60 av Sveriges mest framgångsrika e-handelsbolag däribland Nelly, Cellbes, MQ, Nordiska Kompaniet, Oscar Jacobsson, Åhléns, Babyworld, Filmstaden, Peak Performance m fl.