Däckpartner valde Omniarch för att maximera affärsmöjligheterna och stärka sin digitala närvaro

Däckpartner, som är Sveriges största kedja av fristående däckverkstäder, valde Omniarch som partner för optimering av kundresan online och för att adressera sina utmaningar och maximera affärsmöjligheterna för sina lokala däckverkstäder.

Omniarch genomförde under mitten av 2023 en omfattande Digital Assessment med målsättningen att den på sikt ska utgöra det strategiska och taktiska beslutsunderlag som Däckpartner behöver för att fortsätta växa som organisation och möta kundernas förväntningar på en sömlös köp- och leveransupplevelse.

"Genom att genomföra en omfattande Digital Assessment ges vi ett utomstående perspektiv och samtidigt tillförs vår organisation kunskap om vilka förändringar och förbättringar som bedöms kommer att ge bäst effekt. Vi valde Omniarch eftersom deras expertis rymmer många fler delar än enbart e-handelsoptimering, där vi också ser över hur vi kan skapa en organisation som på bästa vis stöttar medlemsföretagen och deras möten med den däckköpande kunden", berättar Jon Persson, marknadschef på Däckpartner Sverige AB.

Omniarchs Digital Assessment för Däckpartner omfattade bl.a. en analys av trafikmixen, kanalval för digital marknadsföring, UX (användarupplevelse) och all steg inom kundresan.

DA:n inkluderade dessutom organisationen, processer och verktyg. Slutligen skedde en hälsokontroll av datainsamling och användning med tillhörande gruppering.

Vi är glada över förtroendet som Däckpartner gett oss i att dokumentera, analysera och föreslå till Däckpartner hur de på bästa vis kan övervinna sina utmaningar och bygga en digital affär som genererar tydliga förbättringar gentemot såväl däckverkstäder som slutkund, avslutar Johan Sollenberg, projektledare på Omniarch.