Omniarchs team möjliggör snabb digital transformation för Best of Brands och Johnells

Jotunfjell Partners AS, ägare av bl.a. Best of Brands, förvärvade under hösten Johnells, en av Sveriges äldsta och bäst etablerade multi-brand-kedjor för högkvalitativa märkeskläder.

I samband med förvärvet av Johnells, planerades en lansering av en Best of Brands e-handelsplattform på Johnells befintliga setup i e-handelsplattformen Norce. För att säkerställa en framgångsrik lansering och fortsatt digital tillväxt, anlitades Omniarch.

Omniarch satte med kort varsel samman ett team med rätt kompetens för att möta de olika behoven i projektet. Veronika Tynnerman, Project Lead, berättar om upplägget:

- Vi hade sen tidigare en kollega inne på Best of Brands, vilket såklart hjälpte i uppstartsfasen där vi omedelbart tog på oss ett övergripande kommersiellt ansvar och formulerade målbilderna för Best of Brands, Yaytrade och Johnells samt delegerade ansvarsområden inom teamet. Tack vare täta kontakter med ledningen på Best of Brands kunde vi förbli snabbfotade och nå uppsatt deadline för lansering.

Förvärvet av Johnells är en del av en större strategi av den norska aktören Jotunfjell Partners, som nu utökar alltså breddar sin portfölj med Johnells samt Yaytrade, en marknadsplats för digital utförsäljning, utöver de tidigare innehaven av Brothers och Best of Brands.

Omniarch samarbetade med Best of Brands under 2022 i samband med öppningen av den nya butiken i Sickla, där en ny webbplats på Storyblok/Ventanas 95 togs fram. Den har nu ersatts av den Best of Brands-Johnells-integrerade e-handeln på plattformen Norce.

- Med Omniarchs stöd har Best of Brands tillsammans med övriga förvärv fått en imponerande skjuts framåt. Teamets engagemang och expertis har verkligen lyft leveransen till Best of Brands, där Omniarch även framgent kommer att stötta Best of Brands i en roll som Customer Care Manager med fokus på operationellt arbete och processöversyn, säger Jonas Jutmar, CCO Omniarch AB.