Avenue of Innovation

• Det finns en mängd små, innovativa företag inom området eHälsa. Gemensamt är att de har tagit fram tjänster och produkter för en bättre vård och hälsa.

Kvällen den femte april anordnar iDoc24 och Sanocore AB eventet Avenue of Innovation för dessa spännande företag. Ungefär tio företag får chansen att pitcha sina lösningar under avslappnade former med mingel och nätverkande.

Efter presentationerna får publiken säga sitt. En omröstning kommer att utse de produkter eller tjänster som har störst chans att påverka och förbättra vården.

Avenue of Innovation går av stapeln i samband med IT i vården-mässan Vitalis i Göteborg. Eventet är helt fristående från mässan. Det tar plats den femte april klockan 19.00 och framåt på Restaurang ETT på Avenyn 1.

Vi som presenterar är:

• Sanocore - Tävling/spel för att motverka stillasittande på arbetsplats
    • iDoc24 - Dermatologiupplysning via nätet och mobil

Vi välkomnar alla som är intresserade av innovation inom vård och hälsa. Andra företag, media och investerare är varmt välkomna.

• it i vården

----------------------------------------------------------------------------------------------

Sanocore AB är en webbyrå som främst verkar inom vård och hälsosektorn. Vårt hittills största projekt är OmVård.se

OmVård.se är en samlingsplats för fakta och statistik om vården i Sverige. Syftet med sidan är att enkelt och användarvänligt visa skillnader och likheter i till exempel kvalitet, bemötande och väntetider för patienter. OmVård.se vill göra det lättare att hitta och välja vård. 2009 utnämndes OmVård.se till Sveriges bästa sajt av tidningen Internetworld.

Pontus Österberg

Projektledare 073-430 40 33