Gå direkt till innehåll
Vid årsskiftet släppte Once Upon en ny funktion som möjliggör bilduppladdning från datorer och externa hårddiskar direkt in i deras fotoboksapp.

Pressmeddelande -

Once Upon släpper ett webbgränssnitt för enklare uppladdning av bilder till deras populära fotoboksapp

Once Upon, smartphoneappen för beställning av fotoböcker, släppte vid årsskiftet en webbaserad bilduppladdare. Genom den ska kunderna på ett enklare sätt komma åt alla sina bilder när de skapar en fotobok i Once Upons smartphone-app.

- Vi har ett stabilt erbjudande med en väldigt konkurrensstark fotoboksapp, säger Lina Andersson, grundare och VD på Once Upon. Bara under det senaste året har appen laddats ner 900 000 gånger och vi har klivit in med tryckerier både i USA och Storbritannien. I och med att vi växer ökar självklart önskemålen från kunderna – och att på ett enklare sätt kunna komma åt bilder från sina datorer har seglat allt högre upp på önskelistorna den senaste tiden.

En del av en större webbsatsning
Once Upons app är alltså för smartphones, och hela idén är att man enkelt, och var som helst ifrån, ska kunna bygga på sina fotoböcker i sin telefon, där merparten av människorna idag har sina bilder. Men nu breddas Once Upons erbjudande. Vid årsskiftet släppte de en ny funktion som möjliggör bilduppladdning från datorer och externa hårddiskar direkt in i appen.

- Det här är en del i en större webbsatsning som vi gör under 2022, och ett första steg mot att göra Once Upon till en plattformsoberoende tjänst. Allt för att det ska bli ännu enklare för människor att spara sina minnen och historier, säger Linus Nilsson, produktchef på Once Upon.

Den nya uppdateringen av Once Upons app finns från årsskiftet tillgänglig att ladda ner via App Store och Google Play.

Kategorier

Appen där du på ett enkelt sätt, direkt i mobilen och lite i taget, kan bygga en fotobok av dina egna bilder. På var sitt håll kan du och dina vänner eller familj skapa en bok tillsammans direkt i appen. Alla får bidra med sina bilder och redigera uppslag live direkt i appen. Böckerna dimper ner i brevlådan efter några dagar.

Antonia Stubbe-Pettersson

Presskontakt +46703043775

It's your story

Väck dina minnen till liv med Once Upon. Lägg till dina favoritfoton i Once Upon-appen eller på webben, berätta dina bästa historier och se hur dem omedelbart förvandlas till en fotobok, designad för att hålla i generationer.

Once Upon Publishing AB
931 32 Skellefteå