Once Upon värvar från H&M Gruppen & Heja Livet

Once Upon värvar från H&M Gruppen & Heja Livet

Once Upon, fotobokstjänsten från Skellefteå, växer både sett till omsättning och personalstyrka. Senaste rekryteringarna innefattar två helt nya roller på bolaget; Linda Ingolfsdottir som ny Sustainability Manager, senast från H&M Gruppen, och Carro Levy som PR & Partnership Lead, senast från Heja Livet.

Once Upon, bolaget som gör det enkelt att skapa personliga fotoböcker i både app och på webb, startades i Skellefteå 2017 och har på några år gjort en omfattande tillväxtresa. 2022 växte personalstyrkan med 50 procent och nu har Once Upon gjort ytterligare två rekryteringar till helt nya seniora tjänster inom organisationen; en Sustainability Manager och en PR & Partnership Lead.

Linda Ingolfsdottir, med tio års erfarenhet inom hållbarhet, tillträder som Sustainability Manager. Hon har under de senaste åren arbetat med hållbarhetsfrågor på H&M Gruppens lokala produktionskontor i Bangladesh och Kina samt på huvudkontoret i Stockholm. Hållbarhet har varit en viktig fråga som Once Upon har arbetat aktivt med sedan start och nu tas ett ännu vidare grepp i och med den nya rollen. Lindas ansvar kommer innefatta integrering av hållbarhet längs hela Once Upons värdekedja.

“När jag besökte mina mor- och farföräldrar på Island varje sommar som liten kunde jag spendera flera timmar dagligen på att titta igenom deras fotoböcker för att få en glimt av deras minnen. Därför känns det meningsfullt att få jobba med en produkt som ligger mig varmt om hjärtat och för ett bolag som vill bidra till människors välmående. Once Upons värderingar och företagskultur tilltalar mig väldigt mycket och det känns spännande att få vara en del av ett bolag som vill visa att hållbar tillväxt är möjligt.” säger Linda Ingolfsdottir, Sustainability Manager på Once Upon.

I mitten på januari började även Carro Levy, som sedan 2014 grundat och drivit ett av Sveriges största kvinnliga nätverk Heja Livet, sin anställning på Once Upon. Carro Levy har över 12 års erfarenhet av PR och kommunikation och hon får också en ny tjänst på bolaget, som PR & Partnership Lead. Hon kommer att ansvara för allt som rör PR och partnerskap samt arbeta med övriga varumärkesbyggande projekt och initiativ.

”Att skapa syftes- och värderingsbaserad kommunikation är en del av min core. Med Once Upon får jag möjlighet att göra just detta, plus jobba med något som sprider glädje och främjar välmående. Jag är otroligt imponerad av bolagets resa med denna enorma tillväxt utan att tumma på sina värderingar, sin goda företagskultur och produktkvalitet. Det ska därför bli extra roligt att ta ett större grepp kring varumärkesbyggande aktiviteter och få ännu fler att spara sina minnen med denna toppenprodukt.”, säger Carro Levy, PR & Partnership Lead.

Lina Andersson, grundare och VD, ser fram emot att företaget nu kan fokusera ännu mer på två områden som företaget tror mycket på.

“Vi har höga ambitioner med företagets hållbarhetsarbete och arbetar strategiskt med att det ska genomsyra allt vi gör. Med Linda som hållbarhetschef, och all den kompetens och erfarenhet hon besitter, kommer vi att snabbare hitta nya och bättre vägar. Hållbarhet, både miljömässig och social hållbarhet, är inget som kan vänta. Att vi dessutom sett en ökning av antalet förfrågningar som kommit in från företag som vill samarbeta med oss, t ex Canon Australien och att vi synts i deras 450 butiker, gör att vi vill satsa mycket på PR och Partnerskap. Med Carros bakgrund som grundare av Heja Livet och den imponerande resan kommer Once Upon nå ut längre och glädja ännu fler med vår produkt.”, säger Lina Andersson, VD på Once Upon.

Idag har Once Upon 60 anställda med huvudkontor i Skellefteå och övriga kontor i Piteå, Örnsköldsvik och Stockholm.

Kategorier

Väck dina minnen till liv med Once Upon. Lägg till dina favoritfoton, berätta dina bästa historier och se hur Once Upon-appen omedelbart förvandlar dem till en fotobok, designad för att hålla i generationer.

Antonia Stubbe-Pettersson

Presskontakt +46703043775

It's your story

Väck dina minnen till liv med Once Upon. Lägg till dina favoritfoton i Once Upon-appen eller på webben, berätta dina bästa historier och se hur dem omedelbart förvandlas till en fotobok, designad för att hålla i generationer.

Once Upon Publishing AB
931 32 Skellefteå