Ellevio förlänger avtal med ONE Nordic

Ellevio förlänger avtal med ONE Nordic

Ellevio (före detta Fortum Distribution) har valt att förlänga det pågående lokal- och regionnätsavtalet med ONE Nordic för hela 2017.

Avtalet avser komplett serviceverksamhet av Ellevios elnätsområden i Berg och Skaraborg. I dessa områden finns det 100 fördelningsstationer och 4 000 nätstationer.  Avtalsförlängningen gäller även lokalnätsprojekt i Gävleborg, Storstockholm, Berg och Skaraborg.

– Det som har varit väldigt trevligt i samarbetet med ONE Nordic är de förbättringar och effektiviseringar som vi gemensamt har kommit fram till och som uppskattas av våra medarbetare. Vi går mot fasta priser på tjänster som felsökning, felavhjälpning och anslutningstjänster och vi har en konstruktiv och bra dialog kring att utveckla vårt samarbete. Jag ser det som ett vinna-vinna-koncept som vi kommer att arbeta vidare med de närmaste månaderna, säger Jan-Olov Olsson, contract manager Ellevio.

– Vi är glada att vi har kommit överens med Ellevio om att även lösa ut optionsår två. Nu fortsätter vi vårt goda och utvecklande samarbete med Ellevio i linje med våra strategier och tillväxtplaner i Mellansverige, säger Jan Bardell, CEO och koncernchef ONE Nordic.

– Det förlängda avtalet är ett kvitto på att det arbete vi har lagt ner på att dels utveckla avtalet, dels arbeta internt med att förbättra vår effektivitet och produktivitet har gett resultat, säger Jan Bardell.

För mer information kontakta Jan Bardell, jan.bardell@one.nordic.se, 0768-60 84 06.

Bilden visar ett byte av en 40 kV-stolpe med AMS (arbete med spänning) åt Ellevio i närheten av Töreboda.