Ny marknads- och kommunikationsansvarig på One-Nordic

Ny marknads- och kommunikationsansvarig på One-Nordic

One-Nordic har en ny marknads- och kommunikationsansvarig. Lisa Loderus kommer närmast från rollen som marknadschef på OPO Scandinavia där hon varit med på det Malmöbaserade företagets tillväxtresa under de senaste fem åren.

”Som ett led i vår strävan att stärka vår konkurrenskraft, fortsätta växa, attrahera rätt personal och ta marknadsandelar inom den spännande energibranschen har vi anställt Lisa Loderus. Med sin långa erfarenhet av kommunikation, varumärkes-byggande och med sin bredd är hon perfekt för rollen” säger Lars Gutenwik, CFO på ONE-Nordic.

Lisa har tidigare jobbat som AD och kommunikatör både i spelbranschen, på konsultbolag och med eget företag. Hon har stor erfarenhet av att bygga varumärken och att ta kommunikationen från strategi till färdig produkt.

“Jag drivs av förändring och utveckling och ser fram mot att bygga det nya energisamhället med det här spännande bolaget”. säger Lisa Loderus.

Hennes fokus närmaste tiden kommer vara employer branding samt att bygga varumärket One både mot en bredare allmänhet, näringsliv, media och kunder. Hållbarhet har alltid varit en av Lisas drivkrafter i arbetet och att få vara en del av arbetet i den stora energiomställningen för en mer hållbar framtid är något hon tycker känns extra roligt.

“Elbranschen behöver växa för att vi ska kunna tillgodose Sverige med den el vi behöver. Viktigast just nu är att få in rätt människor från rätt utbildningar, eller rätt människor till de utbildningar One-Nordic erbjuder. “, säger Lisa.

Lisa tar över efter Emmeli Häggström som de senaste tiden jobbat som konsult för bolaget och nu fortsätter med det under det kommande året.

Kontakt:

Lisa Loderus, marknads- och kommunikationsansvarig One-Nordic.

0763 113733, lisa.loderus@one.nordic.se,  www.one-nordic.se

Bolaget ägs av Eleda Group.

ONE Nordic har cirka 1 000 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK. Huvudkontoret ligger i Malmö.

ONE Nordic utvecklar Sveriges energiinfrastruktur och bygger "det nya energisamhället". Med vår rikstäckande organisation och lokala kännedom tar vi ansvar för och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. Vi har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. Vi arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar vi högteknologiska och hållbara energisystem.

Lars Gutenwik, CFO

CFO +46708625760