Nyhet -

Vinnova stödjer One Million Babies med 900 000 kr i programmet Innovativa Startups steg 2

Vinnova beviljar finansiering till One Million Babies inom programmet Innovativa Startups steg 2.

One Million Babies är världens första gravidapp som ger användare individanpassad hälsovägledning under graviditeten baserat på data från över en miljon graviditeter.

Vinnova beviljar One Million Babies finansiering för att vidareutvecklia funktionalitet och algoritmer, genomföra nationell lansering och förbereda inför internationell lansering.

Det finns ett stort behov av pålitlig evidensbaserad hälsovägledning under graviditet. Tillgänglig information är ofta bristfällig och alltför generell. Utifrån mottot att kunskap är makt utvecklar One Million Babies världens första evidensbaserade, individanpassade app för gravida kvinnor och deras partners.

Genom algoritmer från >1 miljon graviditeter samt personliga mätvärden får kvinnan individanpassade sannolikheter för ett stort antal graviditetskomplikationer och förlossningsutfall. Appen inkluderar också läkemedels- & kostråd samt filmer och informationstexter från barnmorska & förlossningsläkare.

Mia Ahlberg

Styrelseordförande