OnePartnerGroup utsett till Karriärföretag 2019

Rekryterings- och bemanningsföretaget OnePartnerGroup har för första gången tilldelats utmärkelsen Karriärföretag. En årlig utmärkelse som delas ut till de arbetsgivare som erbjuder bäst karriär- och utvecklingsmöjligheter.

- Vi är oerhört stolta att ta plats på listan över Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Att vi utses till Karriärföretag 2019 är ett gott betyg och ett bevis på att vi gör rätt saker. Vi lägger stor vikt vid att lyfta våra egna medarbetare som ju är våra bästa ambassadörer, säger Jane Bergman, Employer Branding Manager på OnePartnerGroup.

Utmärkelsen Karriärföretag delas årligen ut till de 100 mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige som har högst kvalitet i sitt employer branding-arbete. Utmärkelsen baseras på arbetsgivarens karriärsidor på webben, närvaro och kvalitet i sociala medier, aktiviteter gentemot studenter och young professionals, samt attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar.

- Det är både bra och viktigt att allt fler arbetsgivare arbetar med sitt employer brand och jobbar aktivt för att erbjuda unga talanger en bra start på karriären. Det är vägen till att attrahera de bästa, säger Patrik Wigton, styrelseordförande Karriärföretagen.

Det är första gången som OnePartnerGroup tilldelas utmärkelsen. Företaget har under en längre tid arbetat aktivt med att implementera de värdegrunder som företaget har i alla led. Ulf Johannesson, HR-chef på OnePartnerGroup, ser detta som en stor anledning att företaget är så attraktivt att arbeta för:

- Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med vinnande beteenden och vårt arbete med detta ger resultat. Det som gör oss unika i vår bransch är att vi är entreprenörsdrivna – vi lever efter devisen att våra kontor lyckas bäst när de får friheten att själva bestämma och bygga bolaget på just sin ort, där de kan sin lokala marknad. Den filosofin lyckas vi behålla trots vår stora tillväxttakt, berättar Johannesson.

OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter och har drygt 2500 anställda tio år efter grundandet i Jönköping 2009. Lagom till 10-årsjubileumet kommer alltså ett fint kvitto på gott arbete i och med utmärkelsen att bli Karriärföretag 2019.

• expansion

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamt på ett 50-tal orter med drygt 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?