Julia Engström, golfproffs och OnTee-ambassadör

Fem snabba med LET-vinnaren Julia Engström

OnTee tar tävlingspulsen på 19-åriga Julia Engström, proffsgolfare och OnTee-ambassadör, som i helgen vann sin andra tävling i årets Ladies European Tour (LET).

1. Vad gjorde du under den Covid19-relaterade pausen från LET och hur har det varit att komma tillbaka till tävlingarna igen?

- Jag var hemma och både tränade och vilade - och höll mig förberedd på att säsongen skulle dra igång igen. Halmstad där jag bor är ju en supertrevlig sommarstad och denna sommar fick jag chans att faktiskt spendera tid på hemmaplan för första gången på väldigt länge. Det är skönt att vara tillbaka men det har helt klart varit en annorlunda period. Pandemin har påverkat touren och upplevelsen på plats, men överlag är jag oerhört glad över att få tävla igen.

2. Innan vi ens pratar om helgens seger i Lacoste Ladies Open de France så måste du berätta för oss om din helt magiska hole in one i samma tävling!

- Jag visste att jag fick till ett bra slag men jag såg aldrig var bollen landade. Sen gick jag mot greenen då jag trodde att bollen hade landat i bunkern. När jag såg att bunkern var tom gick jag fram till hålet och såg först då att bollen var i, så galet skönt!

3. Det här blev din andra seger i årets LET. Hur förberedde du dig inför Lacoste Ladies Open de France?

- Jag gjorde som vanligt egentligen, men jag älskar den banan och såg verkligen till att njuta av dagarna på plats.

4. Berätta mer om golfbanan Golf Medoc Chateaux Course, vilken är den mest utmanade sekvensen där?

- Den banan passar verkligen mitt spel. Det tuffaste hålet är det femte som är ett par 3 hål med mycket vatten och dessutom en vind som tenderar att byta riktning konstant.

5. Vad händer nu, får du möjlighet och tid att fira din senaste seger?

- Ja, nu får jag några veckor hemma med familj och vänner och kommer också att passa på att fira med mina sponsorer och coacher, det ser jag fram emot!