OnTee-appen: Boka starttider i hela Europa

Golfappen OnTee gör Europa-satsning

OnTee-appen är Europas snabbast växande bokningstjänst för golf. Man har haft en stark användartillväxt i Sverige och har redan tusentals anslutna golfbanor i Europa som man kan boka starttider på .

- Det finns ett tydligt behov av att kunna boka starttider på golfbanor i Europa och slippa den krångliga processen med att ringa eller maila, ofta med tillhörande språkbarriärer. Med Ontee kan man boka sina starttider direkt i appen eller på vår sajt och det är lika smidigt att boka på sin hemmabana som på semester-golfbanan, säger Fredrik van Speijk, Grundare & VD på OnTee.

Nu satsar OnTee framåt med ett förstärkt marknadsteam som ska accelerera tillväxten genom att marknadsföra tjänsten till golfspelare i hela Europa. Fredrik Rylander kommer senast från growth strategy-byrån Maniola Studios och Diana Selguson har bakgrund från startups så som Natural Cycles och Karma. Deras fokus kommer främst att ligga på länder som Storbritannien och Tyskland där golfspelarna uppvisar ett liknande golfbeteende som i Sverige.

- Ju längre norr ut man kommer desto kortare är den inhemska golfsäsongen. Golfturismen till sydligare breddgrader förlänger säsongen och det är där behovet att kunna boka starttider online och på sitt lokala språk blir som allra störst. Många golfbanor i Sydeuropa jobbar fortfarande med omoderna bokningssystem eller rentav excelark som bokningsstöd. Därför erbjuder vi även golfbanorna själva bokningssystemet när det behovet finns, avslutar Fredrik van Speijk.