Pressmeddelande -

Det svenska mjukvarubolaget op5 växer och anställer ny chef i München med ansvar för DACH

op5 AB, som utvecklar mjukvarulösningar för IT-övervakning, stärker sitt säljteam i Tyskland genom rekryteringen av Holger Gumbrecht som ny Country Manager. op5s kontor ligger i München och är basen för verksamheten i Tyskland, Österrike och Schweiz (DACH).

Holger Gumbrecht har mer än 14 års erfarenhet från tjänster i ledande ställning och affärsutveckling. Innan han började på op5, var Gumbrecht VP Sales på Dimelo. Tidigare ansvarade han för videokonferensleverantören Vidyo och med Gumbrecht som landschef i DACH-regionen var Vidyo mycket framgångsrikt. Hans fokus på uppstartsföretag gjorde att han också att han kunde hjälpa ett flertal tekniska leverantörer att utöka sin verksamhet.

op5 har under 2014 haft en stark ekonomiskt tillväxt i den konkurrensutsatta marknaden för IT-övervakningslösningar och på alla sina fokusmarknader, Norden, DACH och USA. Företaget har underåret utökat sin kundbas genom nya avtal med bl a. Akamai, Giant Eagle, Apple, Hilti, The Absolut Company och flera andra ledande företag.

"op5 har en mycket intressant marknadsposition med en produkt som hanterar de krav från kunder med en hybrid IT. Man utgår från användaren i utvecklingen och supporten av applikationen i en alltmer komplex, virtualiserad och abstrakt IT-värld och jag är säker på att det företaget för mig. Jag är också övertygad om att min erfarenhet av att leda företag och personal i växande företag kan bidra till fortsatt framgång. Jag ser verkligen fram emot denna möjlighet att arbeta i op5 ", säger Holger Gumbrecht.

"Holger Gumbrecht passar mycket bra för op5 på grund av sin omfattande erfarenhet av att arbeta för tillväxtföretag som op5 DACH är just nu. Vi är mycket glada över att få Holger till op5 och vi ser fram emot att han kommer att vidareutveckla vår verksamhet i DACH i ett nära samarbete med våra kunder och samarbetspartners i området ", säger Daniel Maurer, VD op5 AB.

Holger Gumbrecht började på op5 GmbH den 1 februari, 2015

• op5 ab
  • op5
  • monitorering
  • it-övervakning
  • mjukvarubolag

op5 utvecklar övervakningslösningar som hjälper IT-ansvariga få koll på sin verksamhet och leverera tjänster som bidrar till verksamhetens resultat. op5 övervakar allting från små men affärskritiska applikationer till stora IT-miljöer med distribuerad hårdvara, applikationer och tjänster. op5 har kunder världen över som uppskattar kompletta lösningar av produkter, kompetens och support som är lätta att komma igång med och skalbara för framtida behov.

För mer information:
www.op5.com