Open Communications’ grundare David Gray tar plats i juryn för Sveriges främsta kommunikationstävling – 100-Wattaren

Press release -

David Gray, grundare och creative director för Stockholmsbaserade, globala kommunikationsbyrån Open Communications, har blivit invald i juryn för den prestigefyllda tävlingen 100-Wattaren.

100-Wattaren är en årlig tävling som sedan 1990 belönat reklam som fungerar, det vill säga reklam som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Tävlingen omfattar sex kategorier inklusive B2C, B2B, kampanjer med långsiktighet i koncept och budskap samt kampanjer gjorda för ideella organisationer.

David blev tillsammans med nio andra kommunikationsexperter tillfrågad om han ville vara med och bedöma nominerade tävlingsbidrag i den “Internationella” kategorin. Denna kategori belönar kampanjer som skapats i Sverige och genomförts utomlands.

”Det är ett hedersuppdrag att få vara en del av 100-Wattaren och på så sätt få uppmärksamma det fina arbete som görs av svenska byråer på det internationella planet – något som inte alltid är så välkänt på den lokala marknaden”, säger David Gray.

David får sällskap i juryn för den “Internationella kategorin” av Madeleine Gössner, Head of Marketing Communication Telenor Sweden; Johan Rosenblom, Head of Marketing Media Markt; Frederick Mungai, PR &Marketing Björn Borg Sweden; Thomas Brenemark, VP & Strategic Director Storakers McCann Stockholm; Lars Holthe, Senior Art Director Åkestam Holst; Brit Stakston, Media Strategist JMW; Nike Carlstoft, Deputy Managing Director MEC samt Ulrika Bernhoff, CEO United Minds. Beatrice Siöström, Communication Manager IKEA Sweden, är ordförande för den “International” juryn.

Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörers, tillsammans med Sveriges Kommunikationsbyråer.

David är en Sverigeboende amerikan som grundade Open Communications år 2000 för att hjälpa konsumentvarumärken som H&M, Ericsson, Bentley, ABSOLUT, Electrolux, Virgin och IKEA samt ledande B2B-varumärken som Fresenius-Kabi, Mengus, Sandvik, Cavotec, Micronic, Transmode, Skanska och Scania med att berätta deras storys internationellt.

Regions

Open Communications är en strategisk marknadskommunikationsbyrå som hjälper globala varumärken att uppnå sina mål över landsgränserna. Tillsammans med sina partners, har Open vunnit mer än 100 internationella utmärkelser för kreativitet och effektivitet. Företaget är baserat i Stockholm och verkar internationellt. För mer information kontakta Nick Chipperfield, PR- ansvarig, på adressen nick@open.se.

David Gray

Press contact Founder and Creative Director +46 8 313 620
Gunilla Lundström

Press contact Business Director / Head of Open CEO, Account Director and Managing Partner + 46 70 29 27 114

We help international brands tell their stories and succeed across borders.

Open is a brand and communications agency that focuses on complex international projects with the aim to be a strategic partner in growing brands and businesses across borders.

We combine insightful strategic thinking, Scandinavian design and emotional storytelling to activate brand experiences across a range of channels. As part of Digitalist Group we have a broad range of tools.

Open Communications AB
A-House, Östermalmsgatan 26A