Rusning för att prova avancerad anbudskurs utan kostnad

En dryg månad till kursstart i Stockholm och bara två platser återstår.
Just nu är det rusning till sista kostnadsfria "prova på"-lektionen
hos IHM Business School, Kungsholmen.

Public Bid Manager är en ny utbildning och den första på högre nivå för företag som lägger anbud i offentlig sektor. Arrangörerna OPIC och IHM Business School borgar för att deltagarna får en helhetssyn på strategi, organisation och verktyg för affärer med myndigheter/offentlig sektor.

Bland de viktigaste skillnaderna mot privata näringslivet är särskilda lagar och EU-regler som omgärdar offentliga affärer. Det gäller även inköpsprocessen och sättet att tänka hos den upphandlande enheten och dess uppdragsgivare dvs politiker, anställda och i slutändan vanliga medborgare.

Public Bid Manager riktar sig till projekt- eller verksamhetsansvariga som arbetar i ett stort eller medelstort företag som har stat, kommun eller landsting bland sina kunder.

Premiär i april

Utbildningen startar 22 april och består av sex block och ett riktigt uppdrag från deltagarens företag:

- Affärsmannaskap
- Offentlig sektor som kund
- Projektledning
- Proaktiv försäljning
- Juridiska förutsättningar och riskanalys
- Anbudsmetodik
- Eget affärsprojekt

Av planerade 20 utbildningsplatser är två fortfarande lediga.

Kostnadsfri prov-lektion 18 mars

Det går att testa utbildningen torsdag 18 mars kl 16.30-17.45 på IHM Business School, Warfvinges Väg 39, Kungsholmen, Stockholm. När detta skrivs har 18 personer bokat sig för prova-på, varav hela sex tillkom senaste helgen. För att prova gratis, klicka här.

Public Bid Manager utförs alltså i samverkan mellan IHM, känd utbildare i marknadsföring, ledarskap, kommunikation och ekonomi och OPIC, expert på offentlig upphandling. Totalt fem föreläsare, varav två affärsinriktade upphandlingsjurister medverkar och leds av Günther Hiltmann, IHM. Läs mer om kursledarna.

THOR BALKHED

Läs mer om utbildningen och vilka som går den, klicka här

Prova Public Bid Manager utan kostnad

• Brott, juridik, rättsfrågor

• management utbildning
  • kurs anbud
  • kurs upphandling
  • upphandling utbildning
  • upphandling stockholm
  • upphandling kurs

Om företaget
OPIC ingår i Visma och är sedan 1999 expert på upphandling och affärsrelationer mellan offentliga köpare och deras leverantörer. OPIC bevakar och informerar om aktuella upphandlingar och arkiverar avslutade affärer.
OPIC utbildar både nybörjare och proffs i upphandling och utvecklar företagens anbuds- och upphandlingsprocesser.
I OPICs verktyg TendSign skapar upphandlaren förfrågningsunderlag, annonserar, tar in elektroniska anbud, utvärderar och följer upp affären.