Optidev – Sveriges bästa arbetsplats

– För oss fungerar Great Place to Work som en språngbräda i utvecklingen av företaget. Trivs våra medarbetare så gör de ett bra jobb. Svårare än så är det inte.

David Landerborn, Technical Manager på Optidev, har ansvar för samarbetet med Great Place to Work, vilka hjälper dem att utvärdera och utveckla arbetsplatsen. På Optidev har man satt ett tydligt mål.

– Vi vill bli Sveriges bästa arbetsplats. Eftersom vi har ambitionen att vara bäst på robusta mobiltetslösningar måste vi självklart ha de vassaste medarbetarna. Då krävs det att man har en bra företagskultur, konstaterar Landerborn.

Genom en grundlig medarbetarundersökning och analys av företagskulturen uppfyller man nu de krav som är nödvändiga för att erhålla en Great Place to Work-certifiering. Certifieringen, som gäller i 12 månader, är första steget för att kunna delta i rankningsprocessen till Sveriges och Europas bästa arbetsplatser. Optidevs vd Fredrik Logenius menar att målet att bli Sveriges bästa arbetsplats inte är för högt satt.

– Enligt Great Place to Work hade vi höga poäng på medarbetarundersökningen vilket naturligtvis är mycket roligt. Nu tar vi fortsatt hjälp av Great Place to Work samtidigt
som vi benchmarkar mot andra företag. För oss är det mycket viktigt att våra medarbetare verkligen mår bra och utvecklas hos oss.