Optidev utsedd till Årets partner av världsledande Zebra Technologies

– Att bli utsedd till årets partner med störst tillväxt av Zebra Technologies är högsta betyg. Det är ändå en av världens ledande aktörer på lösningar och utrustning för automationsindustrin som utser oss.

Fredrik Logenius, vd på Optidev, fick ta emot priset för ”Largest growth partner EVM2016” när Zebra Technologies nyligen hade sitt stora nordiska möte i Göteborg. För Optidevs del handlar det om att de använder sig av Zebras mobila produkter för sina mjukvarulösningar. I juryns motivering beskrivs Optidev som en av de ledande på lösningar för transport och logistik.

– Det är ett bevis på att våra system för logistikbranschen ligger i framkant. Zebras produkter används i dag av mer än 90 procent av förtagen på Fortune 500-listan med USA:s mest lönsamma företag. Så Zebra vet vad de talar om.

I motiveringen står det också att Optidev under flera år har varit en av Zebras närmsta partners.

– I vår bransch är det av största betydelse att ha nära samarbeten med både partners och kunder. Det är nödvändigt för att hela tiden kunna uppdatera och utveckla system och lösningar, avslutar Logenius.

Zebra Technologies
Largest growth partner EVM 2016
Motivation/Justification

As a true mobility partner with their main business focus in Sweden and in Norway they have showed a great success in transferring customers towards new Zebra solutions in Mobile computing. They have been one of the core partners in the Zebra community for several years. They also hold one of the leading positions in the Transport & Logistics market. The largest growth partner in EVM 2016 is Optidev.