TrueMobile Day bjuder in Europas ledande namn till Borås för att tala om framtidens mobilitetslösningar

– Det började som en liten kundaktivitet för fyra år sedan, men nu har det vuxit till ett event där de främsta inom sina kompetenser samlas. Det är kul att kunna göra det på hemmaplan i Borås.

Fredrik Logenius, vd för Optidev med huvudkontor i Borås, har just gjort klart med framtidsanalytikern Göran Adlén om att hålla ihop eventet TrueMobile Day som moderator. När Optidev bjöd in till sitt event, då hette det Optidevdagen, för fyra år sedan var man ännu en liten aktör i branschen. Idag, med kunder som PostNord, DHL, DB Schekner och Nettbuss, är Optidev Nordens ledande aktör på mobilitetsösningar.

– Årets talare kommer resande från hela Europa för att tala om allt från logistikbranschens framtid med självkörande fordon till övergripande globala mobila industriella trender. Vi har ledande namn från Ericsson, Microsoft, Soti, Zebra och Honeywell på plats.

Mobilitetslösningar är en sammanfattande term för den hård- och mjukvara som används till insamling, spårbarhet och tillgänglighet av affärskritisk information i realtid. Det kan exempelvis handla om hur ett paket scannas in på ett lager med en av Optidevs handdatorer för att sedan kunna följas av både tredjepartslogistiker och slutkund tills det kvitteras och hämtas ut.

TrueMobile Day, som i år hålls på Textile Fashion Centers Arena i Borås, är idag en viktig mötesplats för Optidevs kunder, samarbetspartners och leverantörer. Men Fredrik Logenius menar att eventet mycket väl kan växa.

– Med Borås stads och näringslivets fokus på textil, e-handel och logistik är självklart mobilitetslösningar en viktig del vars betydelse bara ökar. Därför ser vi att TrueMobile Day mycket väl kan bli en angelägenhet för långt många fler.

Några av talarna på TrueMobile Day den 13 oktober:

Linus Eriksson, Ericsson
Head of Global Learning Practise

Nassar Hussain, SOTI
Managing Director EMEA

Fredrik Uddegard, Microsoft
EMEA Devices & Mobility Compete Lead,

Daniel Dombach, Zebra
Director EMEA Industry Solutions,

Justine Clark, Honeywell
Industry Marketing Manager, Transport and Logistics,

För vidare information, bilder och eventuella intervjuer med talarna, vänligen kontakta: