Optilons partner ToolsGroup avancerar i Gartners Magic Quadrant

Mjukvaruutvecklaren och Optilons partner, ToolsGroup, avancerar från segmentet “Niche Players” till “Leaders” i Gartners “Magic Quadrant for Supply Chain Planning SOR 2016”.

Optilons partner ToolsGroup avancerar från senaste årets placering som “Niche Players” till “Leaders” när Gartner släppte årets “Magic Quadrant for Supply Chain Planning SOR”. Det här är en ovanlig avancering eftersom en förflyttning vanligen sker inom rutan eller till en intilliggande ruta.

"Vi tror att förflyttningen till ledarrutan i årets “Magic Quadrant for Supply Chain SOR” representerar en stor milstolpe för företaget," säger Joseph Shamir, VD, ToolsGroup. "Komplexa produktions- och distributionsnätverk blir “det nya normala”. De senaste åren har vi sett en anmärkningsvärd dragningskraft för vår avancerade efterfrågeanalys och våra automatiserade funktioner."

“Det är verkligen rätt beslut av Gartner att flytta ToolsGroup till ”Leader”. Optilon har jobbat med ToolsGroup i många år och vi har sett möjligheterna med deras mjukvara i våra kunders resultat,” kommenterar Richard Barkevall, VD, Optilon.

En komplett version av Gartners “2016 Magic Quadrant for Supply Chain Planning SOR”, finns på www.gartner.com.