Optimizer Invest utökar sitt ägande i Consector

Låneförmedlaren Consector gör en riktad nyemission och tar in nytt kapital från bland annat Optimizer Invest.

Sedan starten 2014 har fintechbolaget Consector etablerat sig som den nya tidens låneförmedlare. I tjänsteutbudet ingår att jämföra lånevillkor och förmedla såväl bolån som privatlån och billån.

Fintechbolaget har framgångsrikt utvecklat tjänster både digitalt, via appen Lånekoll, och genom personlig service. Consector har nu genomfört en riktad nyemission till befintliga ägare.

Petter Moldenius, VD på Optimizer Invest, kommenterar:

”Consector har hittat en modell som fungerar och växer stadigt i sina segment, framförallt inom bolån. Bolaget visar vinst och vi vill definitivt fortsätta att satsa på Consector som månad för månad visar upp en omsättnings- och resultattrend som vi är imponerade av.”

Bakom Consector står grundarna och entreprenörerna Pontus Holgersson och Jonas Ryberg som båda har en bakgrund i finansbranschen. Förutom Optimizer Invest är Max Matthiessen och Verdane Capital större delägare.

”Fintech är ett av Optimizer Invests huvudområden och vi är i dag delägare i ett antal bolag som alla har framgångsrika och skalbara affärsidéer. Consector har metodiskt byggt upp en plattform som vi tror på. Vår bedömning är att bolaget fortsättningsvis står inför kraftig tillväxt”, avslutar Moldenius.

Petter Moldenius, VD Optimizer Invest Ltd

E-mail: petter@optimizerinvest.com

Telefon: +356 99352694

Consectors hemsida: consector.se