Besiktningsportalen för företagskunder

Besiktningsportalen för företagskunder

Vår Besiktningsportal (företag) gör det enklare för företagare som har ett eller flera fordon i sin fordonspark. Det blir lättare att hålla koll på besiktningar, vilka fordon som är på- respektive avställda och om något fordon har körförbud. Dessutom kan vi skräddarsy speciallösningar för just ditt företag, om ni exempelvis har behov av särskilda fordonstester eller besiktningar.

För den som är företagare och har många fordon i sin fordonspark kan det vara krångligt att hålla reda på när respektive fordon skall besiktas, samt se till att alla fordon är i skick. Då de flesta företagsbilar, lastbilar, släpvagnar med mera vanligen används dagligen, kan det vara svårt att planera in avbrott i driften för att se till att besikta fordonen och göra kontroller för att se om det behövs service. Det har vi på Opus Bilprovning nu ändrat på.

Med vår Besiktningsportal för företagskunder kan du kostnadsfritt anmäla ditt företag som kund hos oss och få allt samlat på ett ställe. När du loggar in kan du enkelt se samtliga fordon som finns registrerat på företagets organisationsnummer: registreringsnummer, typ av fordon och fabrikat. Det går dessutom direkt att se vilka fordon som är i trafik, vilka som är avställda och vilka som har körförbud. Lika enkelt och tydligt går det att se besiktningsperioden för respektive fordon samt när den senaste besiktningen gjordes.

De fordonsuppgifter som vi har uppdateras ca var 10:e dag så att ni som kunder ska ha aktuella uppgifter gällande besiktningar och eventuella körförbud.

Vi har också byggt in filter så att du kan välja att exempelvis bara visa fordon som har körförbud eller är avställda, söka via besiktningsmånad samt endast visa fordon som ägs av ett visst organisationsnummer. Allt för att du snabbt och lätt ska få överblick över de fordon som behöver en åtgärd.

Då vi vill göra portalen ännu bättre och få veta vad just ni skulle kunna ha nytta av tar vi gärna emot förslag via besiktningsportalen@opusbilprovning.se.

Opus Bilprovning erbjuder även speciallösningar för företagare. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att få säkrare fordon, smidigare logistik, en bättre fordonsekonomi och miljösmarta lösningar. Utöver kontrollbesiktning erbjuder vi andra tjänster såsom besiktning av lyftplattformar och ADR, diagnosbesiktningar och biltester för att avgöra ett fordons skick och vi kan även underlätta det för er genom att erbjuda hämtning och lämning, fasta besiktningstider och extra öppethållande.

Ansök om att få tillgång till Besiktningsportalen här och låt oss veta vad just ni skulle kunna ha nytta av för att få ett enklare fordonsägande!