Enklare och mer flexibel bokning hos Opus Bilprovning!

Enklare och mer flexibel bokning hos Opus Bilprovning!

Opus Bilprovnings nya bokningssystem gör det lätt att få en överblick över fordon, besiktningsperioder och bokning av besiktning och andra fordonstjänster. Vi jobbar ständigt på att förenkla fordonsägandet för kunden.

Vårt nya bokningssystemet gör det enklare att boka kontrollbesiktning för olika typer av fordon och även andra typer av fordonstester och specialbesiktningar som Opus Bilprovning erbjuder.

Tidigare har stationerna i Karlstad och Leksand varit pilotstationer för det nya bokningssystemet, men nu har det lanserats för alla Opus Bilprovnings besiktningsstationer i landet.

Sökfunktionerna i det nya systemet är bättre och mer flexibla. Man kan välja att aktivera platsfunktionen på sin mobila enhet så får man upp de stationer som ligger närmast den punkt där man befinner sig. Man kan snabbt och enkelt söka fram en ort via kartan eller sökfältet, sedan får man direkt fram de stationer som ligger närmast den valda orten.

1. För att boka en besiktning skriver man först in sitt registreringsnummer och klickar sedan på "OK". Här får man fram fordonets uppgifter och kan välja vilken besiktning man vill boka. Klicka sedan på knappen "Gå vidare".

2. Nu är det dags att välja vilken station du vill besikta ditt fordon på. Sök på ort eller postnummer för att få fram din närmaste station. Klicka på stationen för att visa lediga tider. För att byta vecka/månad eller välja en specifik dag kan du trycka på kalendern. Välj en tid som passar dig så kommer du fram till summeringen.

3. I summeringen får du fylla i din e-postadress och ditt mobilnummer för att få en bekräftelse skickad till dig.

4. Gå sedan vidare genom att "Bekräfta och betala" eller "Bekräfta utan att betala". Alla våra stationer är kontantfria, men det går självklart bra att betala med kort på plats!

Det nya systemet erbjuder också direktbokning av flera av våra övriga tjänster såsom E-diagnos eller Opus Fordonstester som bland annat ger möjlighet till separata bromstester, miljökontroll, täthetstest och gasoltest för husvagnar och husbilar samt mycket mer. Vi arbetar ständigt fram fler tjänster som vi ser att det finns behov av för fordonsägare med målsättningen att de fordon som går ute på de svenska vägarna både är säkrare och mer miljövänliga. Vi vill vara mer än en besiktningsfirma. Vi siktar mot att vara fordonsägarens partner som finns där för att göra fordonsägandet till en trevligare och säkrare upplevelse.

En ytterligare fördel med att använda sig av det nya bokningssystemet, och även av vår app Opus Bilprovning, är att det går att aktivera påminnelser. På så sätt får du som fordonsägare enkelt reda på när det är dags att boka besiktning för de olika fordon man äger och även påminnelser så att man inte missar sin besiktningstid. Påminnelserna går att få både som e-post och direkt i mobilen.

Vi vill också påminna om att vi har en besiktningsgaranti på 48 timmar för lätta fordon. Det nya bokningssystemet gör det lättare att hitta en tid snabbt. Om det ändå skulle visa sig vara svårt att få en tid på just den station där kunden vill besikta sitt fordon med kort varsel går det bra att ringa vår kundtjänst på 0775-500 300 så hjälper de till med att hitta en lösning.

För att göra det enklare att komma ihåg var man kan boka sin bilbesiktning eller besiktning av annat fordon har vi skapat domänen http://boka-besiktning.se

Opus Bilprovning ingår i Opus Group, som arbetar med miljö- och säkerhetskontroll av fordon över hela världen. Opus räknas till världens tekniskt mest avancerade bilprovningsföretag och kontrollerar årligen runt 17 miljoner fordon. Koncernens huvudkontor ligger i Göteborg medan Opus Bilprovning har sitt säte i Vinsta, Stockholm.

Opus Bilprovning stationsnät omfattar 73 besiktningsstationer runt om i landet. Förutom kontrollbesiktning av alla slags fordon erbjuder vi även en rad tilläggstjänster för tryggt och ekonomiskt fordonsägande.

Opus Bilprovning - För en bättre upplevelse och ett enklare fordonsägande!