Göthes väljer Bison som affärssystem

Efter en omfattande upphandlingsprocess av nytt affärssystem föll valet för Göthes AB i Falun på Bison från Orango. Upphandlingen omfattar ett komplett Bison inklusive webbshop samt ett antal integrationer till andra system. Till driftspartner för Bison har Göthes valt Candidator i Alingsås.

– Orango har hanterat upphandlingsprocessen väldigt professionellt och har visat en god förståelse för de utmaningar som vi står inför. Att produkten kan formas efter just våra behov var en viktig faktor för oss i val av affärssystem och att detta verkligen fungerar har vi fått bevis på i våra kontakter med andra Bison-företag, säger Håkan Östlund, VD och ägare till Göthes AB.

Implementationsprojektet är redan i full gång och som underlag för projektet ligger en väl genomarbetad kravspecifikation som Göthes tagit fram i samarbete med upphandlingskonsulten AdviceU. Driftstart för projektet är planerat till slutet av februari 2017.

– Vi är väldigt glada för det förtroende som Göthes visat för Orango och Bison, och ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete. Bison som produkt i kombination med det gedigna verksamhetskunnande inom partihandel som finns inom Orango ger utmärkta möjligheter för Göthes att ta ett kliv in i en allt mer digitaliserad framtid, säger Jacob Giselsson, affärsansvarig för Bison på Orango.

Göthes är ett privatägt grossistföretag inom lås och beslag, säkerhetslösningar och teknikprodukter. Koncernen har ca 50 anställda och omsatte nästan 250 MSEK under 2015. Förutom huvudkontor och centrallager i Falun har de även ett försäljningskontor i Kungsbacka. Göthes kunder finns främst inom områdena OEM, Objekt och Industri. I november firar Göthes 155 år som företag och anmärkningsvärd detalj är att de på alla dessa år enbart haft sex olika verkställande direktörer.