220 TV-kanaler i en box

220 TV-kanaler i en box

Ett avtal med Connect TV gör att Öresundskraft Stadsnät kan erbjuda en öppen TV-lösning, där alla kunder anslutna till stadsnätet kan välja och kombinera olika programleverantörers kanalpaket. Allt via en enda box.

För närvarande erbjuds Viasat, Alltele och CVision med tillsammans över 220 tv-kanaler. Och fler är på gång.

–Fram tills nu har kunderna bara kunnat välja en programleverantör. Nu kan man kombinera ihop paket från de olika leverantörerna, säger Johan Nyström, bredbandschef på Öresundskraft.

–Vi ökar utbudet och stärker valfriheten för våra kunder. Avtalet med Connect TV innebär bland annat fler hemlandskanaler, det tror vi kommer att intressera många av våra kunder.

–Det är spännande att få möjligheten att leverera i ännu ett av Skånes Öppna Stadsnät. Avtalet bekräftar att vårt vägval är riktigt: öppenhet och största möjliga valfrihet för slutkunden. Det säger Tommy Sitsas, projektansvarig på Connect TV.

–När kunderna enkelt kan välja vad de vill se och betala för blir resultatet fler kunder och fler abonnemang per kund. Och med de nyheter vi har på gång, kommer utbudet och kombinationsmöjligheterna att bli ännu större.

Öresundskraft Stadsnät är ett öppet stadsnät i Helsingborg, Höganäs, Bjuv och Åstorp där kunderna kan välja olika leverantörer av internet, TV och telefoni.

Connect TV förmedlar olika kommunikationsoperatörs tjänster där flera olika TV-tjänsteleverantörer kan erbjuda sina tjänster samtidigt via samma box och kort.

För ytterliggare information kontakta:
Johan Nyström, Chef Bredband, Öresundskraft AB, 070-418 32 84
Tommy Sitsas, projektansvarig på Connect TV AB, 070-696 02 71