Kompletterande pressinformation - Öresundskraft byter VD

Styrelsen för Öresundskraft har från och med i dag, den 12 september, avskilt Magnus Grill från sitt uppdrag som verkställande direktör för Öresundskraft AB, i enlighet med § 7 per den 1 juli 1994. Bakom beslutet står en enig styrelse. - Bakom beslutet finns en ömsesidig brist på förtroende mellan styrelsen och VD. När styrelse och VD inte kan komma överens och hitta fungerande lösningar så har styrelsen beslutsrätt. Bakom beslutet finns en sammantagen bedömning som pekar i en bestämd riktning - Öresundsraft behöver en ny VD för att klara av de utmaningar som Öresundkraft står inför. Grill har varit en i flera avseenden framgångsrik VD men har enligt styrelsen inte den profil som bolaget behöver för att hantera framtidens utmaningar, säger Dick Olsson, styrelseordförande Öresundskraft. En presskonferens med anledning av beslutet kommer även att hållas av styrelsen kl. 16.00 onsdag den 12 september i Öresundskrafts lokaler.