NuEnergi och Öresundskraft i solsamarbete

NuEnergi och Öresundskraft i solsamarbete

Öresundskraft och NuEnergi har tecknat samarbetsavtal om marknadsföring, försäljning och installation av solceller. Samarbetet gör det enklare för kunder som funderar på solceller och stärker de båda företagens position på en marknad som räknas i tusentals södertak…

-Taket på en vanlig villa tar emot fem gånger mer energi på ett år än vad villan förbrukar. En solcellsanläggning tar tillvara denna outnyttjade energi, är enkel att installera och tar ingen mark i anspråk. Och Öresundskraft köper överskottet av villaägaren för en krona per kilowattimma från första stund.

Det säger Tobias Persson, försäljningschef på Ängelholm-baserade NuEnergi. Företaget säljer, projekterar och installerar kompletta solcellsanläggningar, liksom tillhörande komponenter. NuEnergi tillhör Glacell AB, det företag som installerat flest solcellsanläggningar i Sverige.

Samarbetet ska göra det enkelt för kunder som köper en solcellsanläggning: hjälp med beräkning av storlek och effekt, en ekonomisk kalkyl och skisser som underlag för eventuellt bygglov.

–Än viktigare är tryggheten av att ha Öresundskraft som garant och att installationen sker med erfaren personal och beprövade komponenter, säger Tobias Persson.

–Vi hoppas att villaägare får upp ögonen för tekniken. Priserna sjunker och i Danmark exploderar marknaden just nu. Det säger Diedrik Fälth, solcellsansvarig på Öresundskraft.

–Genom samarbetet med NuEnergi gör vi det enkelt för våra solcellskunder. Därmed gynnar vi också utvecklingen av småskalig och grön elproduktion.

Diedrik Fälth, solcellsansvarig,  Öresundskraft, tel. 070-490 32 11
Tobias Persson, försäljningschef, NuEnergi AB, tel. 070-540 97 50