Daniella, Mustafa, Emilia, Dino och Anna är några i teamet på Öresundskrafts prisade kundcenter. Foto: Ida Nordlund.

Öresundskraft bäst på kundservice i energibranschen

När undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future presenterade vilka organisationer som kunderna tycker allra bäst om, baserat på kvantitativa data från 2,2 miljoner kundomdömen, var resultatet tydligt. Öresundskrafts kundservice är bäst i Sverige inom energibranschen.

– Öresundskraft förstår värdet av en strålande kundupplevelse och visar hur viktigt det är att strategiskt och datadrivet arbeta med att mäta kundernas upplevelse, för att sedan analysera data och agera på den. Det säger Ulrika Jonsson, tf. vd på Brilliant Future.

Insamlingen av data har pågått sedan 1 januari 2021 och är baserad på cirka 2,2 miljoner kundundersökningar.

– Det är tredje gången som vårt kundcenter utnämnts till ett av Sveriges bästa i energibranschen. Att vi nu vinner har avgjorts av våra kära kunder som har utsett just Öresundskrafts kundcenter till Sveriges bästa! Det känns extra roligt med tanke på det utmanande år som vi och våra kollegor i energibranschen har bakom oss. Det menar Daniella Rakocevic, enhetschef för Kundcenter vid Öresundskraft.

Brilliants data visar att de företag som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de som inte gör det. Och Daniella Rakocevic instämmer:

– Tydliga mål tillsammans med samhörighet och samarbete på avdelningen är avgörande. Målen visar vart vi ska och motiverar oss till att göra vårt absolut bästa. Samhörigheten är också viktig, vi är ett team i alla lägen och har kul på vägen. Allt detta lyser igenom i kontakten med våra kunder.

Daniela Rakocevic, enhetschef Kundcenter, tel. 070-000 38 66
Ulrika Jonsson, tf. vd Brilliant Future, tel.