Återkallelse av Kalles Kaviar solstol

Återkallelse av Kalles Kaviar solstol

Orkla återkallar solstol från Kalles Kaviar på grund av klämrisk.

Återkallelsen gäller en reklamsolstol från Kalles Kaviar som har delats ut via säljaktiviteter och tävlingar under 2019.

- Vi har fått rapport om att det finns en risk för klämskador. Produktsäkerhet är av högsta prioritet för Orkla och alla Orklas produkter ska uppfylla gällande standarder och lagstiftning. Därför väljer vi som en försiktighetsåtgärd att återkalla solstolen, säger Åsa Jönsson, Kvalitetschef, på Orkla Foods Sverige.

Orkla beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har fått produkten att sluta använda den och vid behov kontakta Orklas konsumentkontakt: konsumentkontakt@orklafoods.se eller 020-75 00 10 för ytterligare information.

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimartsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Presskontakt Kommunikationsdirektör

Presskontakt Communication Manager