Återkallelse av OKIVI Nöt-&Fröbröd-bakblandning 250 g

Återkallelse av OKIVI Nöt-&Fröbröd-bakblandning 250 g

Foodokis OKIVI Nöt-&Fröbröd-bakblandning 250 g återkallas eftersom produkten innehåller sesamfrön som kan innehålla bekämpningsmedelsrester av ämnet etylenoxid. Etylenoxid är förbjudet i livsmedel inom EU och produkterna återkallas därför som en säkerhetsåtgärd.

Återkallelsen gäller nedanstående produkt:

Artikelnr Produkt Bäst-före-datum
10009 Nöt-&Fröbröd-bakblandning 250 g OKIVI 18.05.2021

Konsumenter som har köpt av ovanstående produkt kan vända sig till Orkla Foods Sveriges konsumentkontakt: konsumentkontakt@orklafoods.se, 020-75 00 10.

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimartsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Presskontakt Communication Manager Mediefrågor främst kopplat till mat och dryck från Orkla Foods Sverige.