Tomteresan i Orsa Grönklitt är en populär aktiviteter som går av stapeln den 23 december!

Fira en snörik Jul i Orsa Grönklitt - Julmagi i det vita landskapet

När december smyger sig på i Orsa Grönklitt, förvandlas vårt vackra landskap till en gnistrande vinteroas. Vi bjuder in till en snörik och minnesvärd jul som kommer att fylla ditt hjärta med glädje och din själ med vintermagi. Vi har fyllt vårt program med spännande julaktiviteter för alla våra besökare.

Julens värme sprider sig över Orsa Grönklitt den 23:e december då vår årliga julmarknad äger rum. Lokala hantverkare visar upp sina konstverk och julsånger fyller luften tillsammans med doften av glögg och pepparkakor. Ta en tur i häst och släde och njut av stämningsfulla inslag som Bärras tomteparad och mycket mer.

För oss skidälskare är det här höjdpunkten på året. Inför julen öppnar vi större delen av vårt alpina system och vi är redo att välkomna äventyrliga skidåkare i alla åldrar. Oavsett om du är nybörjare eller erfaren, har vi utmaningarna och det perfekta åket för dig. Vår Snowpark väntar även den på våghalsiga entusiaster.

Utöver den alpina skidåkningen erbjuder vi i Orsa Grönklitt många mil av välskötta längdspår. Andas in den friska luften och omfamna det gnistrande vinterlandskapet medan du glider fram på skidorna. Det är någonting speciellt med att åka längdskidor i den stilla skogen.

För våra yngsta gäster finns under julen en rad ledarledda aktiviteter. Blåbärsklubben tar dem med på skotertur, skattjakt och äventyr med Bärras detektivbyrå. Det blir en jul de aldrig kommer att glömma.

Inget julfirande är komplett utan god mat. På våra restauranger serveras traditionella julbord och läckra nyårsmiddagar. Efter en dag i backar och spår kan du koppla av på vår afterski. Missa inte den traditionella varma chokladen med grädde och marshmallows för att värma dig.

Vill du uppleva någonting utöver det vanliga har vi även aktiviteter för dig. Ta med hela familjen på en hundspannstur genom det gnistrande landskapet. Upplev magin med häst- och slädturer eller våga dig ut på skotersafari. Det finns äventyr för alla åldrar och nivåer.

Under nyårshelgen arrangerar vi längdtävlingen "Mellandagsloppet" där du kan utmana dig själv och andra skidåkare i 40 km! Vi har även den årliga skridskotävlingen ”Sylvesterskrinnet” att bjuda på för alla som älskar att åka skridskor.

Vi på Orsa Grönklitt ser fram emot att skapa oförglömliga minnen tillsammans med dig denna vintersäsong. Kom och upplev en äkta jul- och vinterstämning i hjärtat av Dalarna! Varmt välkomna till en snörik jul i Orsa Grönklitt!